torsdag 31 maj 2012

En hel del träningsmatcher på g

Den första delen av försäsongen börjar så sakteliga närma sig sitt slut. Många lag har redan nu bokat in en del träningsmatcher och annat smått och gott. Jag har försökt att luska ut så många matcher jag kunde och ger här lite hållpunkter för den intresserade. Är det någon match jag missat så skriv gärna in det i kommentatorsfältet.

Sedan kan man konstatera att resultaten i de här matcherna egentligen inte spelar någon som helst roll. Det vanliga är att man blandar och låter spelare ifrån såväl a-lag som u-lag och juniorer få speltid. Men det är alltid intressant i vilket fall.

  • 31 Maj Täby - Sollentuna
  • 5 Juni Täby - Jakan
  • 7 Juni (tror jag det var) Vassunda - Enköping
  • 13 Juni Kungsängen - Enköping
  • 16/17 Juni Eken Cup. Anmälda lag ifrån norrtvåan är: Jakobsberg, Kungsängen och Vassunda.

3 kommentarer:

  1. Blev tyvärr ingen match ikväll i Täby då Sollentuna drog sig ur pga att man inte fick ihop spelare.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tråkigt. Tillfälligt manfall eller bestående till följd av degraderingen?

      Radera
    2. Ja våra (Täbys) unga grabbar var verkligen laddade för match - första gången mot riktigt seniormotstånd för många. Nu blir det i alla fall två matcher nästa vecka då vi idag fått klart att möta Skogås borta nästa söndag 10 juni. Har ju också Jakobsberg hemma på tisdag 5 juni som du redan sett. Vad som hände med Sollentuna vet jag inte men det kom ett väldigt sent återbud bara kvällen före. Känns inte riktigt synkat där. Ha det bra!

      Radera