onsdag 23 maj 2012

Vassundas svar på Tommy Körberg tillbaka på handbollsplanen

Som bloggen avslöjade i Måndags är nu alltså Jacob Öhman klar för Vassunda IF efter två säsonger i Upsala IF. Bloggen fick tag i "Jake the Snake" för att ställa lite frågor.


Jacob Öhman i den vackra vinröda tröjan som numera är hans hemmatröja.
Foto: Magnus Gladh            




Tjena Öhman! Välkommen in i spelartruppen.
-Tack ska du ha! Det är skönt att vara tillbaka i Vassunda.


Förra året slängde du in 110 mål för ditt UIF, hur många av dem var på straff egentligen?
- Ja visst. Ungefär 15 stycken var nog straffmål skulle jag tro. Kanske liiiiite mer.


Hur kommer det sig att du återvänder till Vassunda efter två säsonger i Upsala IF?
- När jag lämnade Vassunda för spel med Uif var jag ganska less och behövde en ny miljö på en lite lägre nivå ambitions- och träningsmässigt. Dessutom ville jag lira med min gode vän Daniel Arnerlöv (tränare för Vassunda IFs damlag. reds anm.). Nu efter två säsonger i Uif känner jag att handboll är riktigt roligt igen och  jag vill köra igång ordentligt och då var Vassunda det naturliga valet eftersom jag känner alla i laget och de som är runt omkring. Vassunda har en stor plats i hjärtat, för även om jag inte lirat med Vassunda de två senaste säsongerna så har jag varit en del av klubben hela tiden sedan jag kom för 8-9 år sedan.


Vad kommer du att bidra med i årets trupp?
- Hjärta, vilja och inställning både på match och träning. Tufft och hårt försvarsspel. Sedan kanske jag smyger in lite handbollsgodis i form av spektakulära inspel och skott.


Handbollsgodis och du har väl aldrig gått hand i hand? Har åren i UIF varit bra för din utveckling?
- Jag har fått spela massor och det har såklart varit utvecklande. Men truppen är inte lika bred och spetsig som Vassundas till exempel, så på träningarna har det inte varit den konkurrenssituation som gör att du måste tävla och prestera varje träning för att ta en plats. Men det har varit en oerhört bra tid i UIF med sköna grabbar och ledare.


 Vem kommer vinna skytteligan i Vassunda i år?
- Gabriel Sjöberg! Skrällsvar va?


 Du får ju även med dig Per Ehn ifrån UIF. Vilka ser du som hans styrkor?
- Han är lång, stor och vänsterhänt! Har ett bra skott både från höger 9 och 6. Han är oerhört ambitiös och träningsvillig och kan bli riktigt bra. Han kommer växa in i vassundakostymen på ett riktigt bra sätt tror jag.


Vid sidan av planen är du en riktig sångfågel. Hur många timmar sjunger du per dag?
- Haha i bilen och duschen och möjligen efter ett par starkpangare.


För den oinvigde är det alltså Jacobs ljuva stämma vi hör sjungandes i Vassundalåten.

Vassundalåten är ju som bekant en hit i vassundalägret. Finns det planer på fler sånger med Vassunda som tema?
- Haha, det vet man aldrig!


Avslutningsvis. Om vi vinner serien i år. Lovar du att plocka fram dina bästa Körbergtoner på avslutningen till "Stad I Ljus" då?
- Det lovar jag!

2 kommentarer:

  1. Ska ni försöka få över Milan från HK71? ( Mina källor säger mig att han har varit och provtränat med er)

    SvaraRadera
  2. Försöka och försöka vet jag inte. Han har varit och provtränat med oss vid ett tillfälle, och är välkommen igen om han så önskar. Karln skjuter ju som två hästar sparkar.

    Sen är det ju så att en provträning är ju lika mycket en provträning både från klubbens- som den enskilda spelarens håll. Men Milan gjorde ett gott intryck på mig. Han kändes seriös och var en trevlig prick.

    SvaraRadera