söndag 8 juli 2012

Det blåser en storm över Jorm

Sommaren har väl mer eller mindre förbytts av någon form av monsunperiod här nere i vackra, trygga och säkra Knivsta. Vad ska man man göra då, kan man fråga sig? Jo, svaret är lika självklart som enkelt. Jag rymmer landet och åker till ett helt annan del av världen. Norrland, eller ´mer exakt republiken Jämtland blir mitt slutmål. Där kommer jag att njuta av gamla hederliga Jonssonvattnet i en veckas tid.

Allt handlar såklart om en fiskeresa modell värre. Toalett, dusch och all form av el bytts ut mot torrdass (utan dörr), iskallt sjövatten och gasolspis. Men den största väsentliga skillnaden är såklart att slemgäddor byts ut mot vackra, goda och helt galna öringar.

* * *

Och för att ni alla ska förstå hur bra jag har det på min bloggsemester så bjuder jag här på två jämtlandsklassiker. Dunderklumpen och Plupp




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar