torsdag 5 juli 2012

Svältfödda uppsalabor: GÅ MAN UR HUSE!

Onsdag, och dag tre på min nio veckors långa semester. Solen sken över vackra, trygga, säkra Knivsta, och vad passar då bättre än att bjuda upp till dans på minigolfbanan. Mina motspelare var nyförvärvet Jacob "Kan Inte Slå Rakt" Öhman och Fredrik "Jag Spelar Faktiskt Bara I Adidas, Annars Stannar Jag Hemma" Blanck. Resultaten var minst sagt blandade, där vi snabbt kan konstatera att Öhmans stora styrkor knappast är med en minigolfklubba i handen. "Blancken" var väl i alla fall stundtals helt okej, men mot Magnus "Född Med En Minigolfklubba I Handen" Gladh hade han då inte mycket att sätta in. Nåja, nåt ska väl Ricohspelaren ha!

Ursäkta att det står B Ö G. Jag kan inte rå för våra namn. Blanck, Gladh och Öhman.
Det är viktigt att alla noterar utskåpningen.           Foto: Minigolfkungen
Jag läste på alltomhandboll.nu att Rimbos högerkantsfenomen Johan Lundgren (född 1994) nobbar Hammarby -- för nu -- för att istället blir kvar i roslagsklubben ett år till. Det känns någonstans som ett brutalt viktigt beslut för Rimbo Handboll. Då undrar man ju osökt om vi kanske får se Johan Lundgren i Alsikehallen i trean nästa säsong. Jag vill påminna om den senaste gången det begav sig, då mäktade Johan endast med en strut i vinrött mål.

* * *

Skånela IF har fått dispens för spel i Vikingahallen för tre matcher i år. Tyvärr för dem så gäller det tyvärr inte premiären där istället Uppsala, och Fyrishof får stå som "hemmaarena". Nu blir det istället upp till bevis för de svältfödda uppsalaborna. Läge att gå man ur huse och visa att det kanske kan vara intressant att kika på elitseriehandboll istället för den division 3 handboll de annars blir bjudna på av stadens stoltheter Upsala IF och Uppsala HK (tidigare HK 71 och USIF).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar