lördag 7 juli 2012

Tji fick jag

Vassundalåten har ju blivit något av en hit och nu vill Skånela IF tydligen inte vara sämre. Något annat sätt kan i alla fall inte jag tolka den här nyheten på. Jag vet inte riktigt om låten nedan ska bli någon sorts officiell föreningslåt, men frågar ni mig så tycker jag nog att Skånela ska hålla fast vid klassiska Que Sera, Sera. Själv måste jag säga att jag håller Agleen & Jake klart högre, men alla vi som under säsongen har varit på någon av Skånelas herrmatcher kan ju åtminstone se det humoristiska i Fredrik "Chippen" Söderbergs avslutande ord.



* * *

Sådär fem minuter efter att jag skrivit mig varm om Niger United blev deras pojkar födda 1997 utslagna. Tur i alla fall att deras 98:or höll hela vägen och vann finalen i stor stil (23-9 mot IFK Kristianstad). Annars vet jag inte riktigt vad jag skulle ha försvarat mig med.

* * *

Det är lite stiltje på de flesta fronter, men en häpnadsväckande händelse har faktiskt inträffat i vårt direkta närområde. Rimbo HK har värvat en spelare! Jag vet, man tror knappt det är sant. Det är nästan så man måste börja rita kors i taket. Rimbo HK har värvat en spelare till sitt herrlag, tänka sig! Det har väl bara hänt typ en gång tidigare i historien (om man bortser från att de äldre av tollbring-bröderna samt Fredrik Nilsson återvände från Skånela en gång i tiden), nämligen när Andreas Gannby kom från skånska Vinslöv för några år sedan. Det blev verkligen succé och nu återstår det att se om Marcus Wesslund (född 1993 och närmast från Hallstahammars SK) kan upprepa den bedriften. Jag vet varken någonting om Wesslund eller omständigheterna bakom den här värvningen (är han ens aktuell för spel i allsvenskan?), men det är klart man hoppar till lite när man ser Rimbo HK i kolumnen näst längst till höger på SHF:s lista över registrerade övergångar.

2 kommentarer:

  1. Trodde inte man fick lira i Rimbo om man inte var släkt med Tollbrings!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, men vi vet ju faktiskt inte. Wesslund kanske är en avlägsen släkting. ; )

      Radera