lördag 28 juli 2012

Segerviss Skatt räknar med seger

Ett nyförvärv som jag tycker ska bli oerhört spännande att följa är vår egen Philip Skatt. Huruvida han kommer att bli en stöttepelare i tvåan eller trean håller jag osagt, men personligen tror jag att han kommer att växa in i rollen som division 2-spelare allt eftersom att säsongen går. Bloggen fick efter enorma ansträngningar äntligen tag i "Lil´ Phil" för en liten intervju.

* * *

Tjenare Philip. Hur sugen är du på handboll nu efter uppehållet?
- Tjenare! Jag känner mig väldigt sugen att kliva på handbollen igen. Det har vait skönt att lägga handbollen åt sidan ett tag men just nu ska det bara bli skönt att dra igång igen. Det ska bli extra kul att komma tillbaka till moderklubben och träffa alla gamla lagkamrater.

Du gick ju ifrån Vassundahandboll till USif Inför den föregående säsongen. Är du nöjd med det beslutet?
- Absolut! Nu i efterhand så har en säsong i Uppsala varit väldigt nyttig för mig. Jag har fått möjlighet att spela med dem i min egna ålder som har höjt självförtroendet ett snäpp samt varit med i SM där vi kom på en sjundeplats i hela Sverige, så för min del har det bara varit positivt.

Ni gick till steg 5 i pojk-sm. Och du själv blev matchens lirare i var och varannan match. Hur många "skrytröjor"  äger du nu?
- Haha jadu, det är en väldigt bra fråga. Har ingen bra koll på det exakta antalet men det hänger en och annan i garderoben.

Nu är du ju tillbaka i moderklubben. Hur kommer det sig att du trots rejäla påtryckningar valde Vassunda istället för Sävehof?
- Det var inget självklart beslut att välja Vassunda, Sävehof var och är fortfarande ett lag som jag skulle vilja spela i, där finns alla förutsättningar att komma långt. Men jag känner ingen press att byta klubb för tidigt. Jag fick höra om en satsning här i Vassunda som var väldigt frestande och när jag bestämde mig att inte välja Sävehof denna säsong så var Vassunda det självklara valet.

Vilken ser du som din roll i Vassunda den kommande säsongen?
- Som jag ser det blir min roll att bidra med fart och vara vädligt rörlig i spelet, allt för att göra det så jobbigt för motståndarna som möjligt. Förhoppningsvis kommer min fart och fläkt passa bra in i det snabba spelet som Vassunda har och strävar efter.

Har du några personliga målsättningar inför säsongen?
- Ett mål som jag ska försöka uppnå är att ta en plats i A-laget annars har jag inte satt upp några personliga mål, jag tänker bara köra på och se hur långt det räcker.

Idag möter vi AIK i fotboll. Hur mycket vinner vi med?
- Med tanke att jag inte har någon aning hur handbollslaget AIK är på fotboll så är det väldigt svårt att säga hur stora segersiffrorna blir. Men jag tror att det blir en stabil seger och resultatet 5-2.

Och hur många mål gör du?
- Så länge vi vinner är jag nöjd, men en balja borde jag trycka in.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar