torsdag 26 juli 2012

Tränarcirkusen i full gång

Jag läste på Brejdings blogg att Denny Tellander inte längre är aktuell för Lidingös herrlag. Den känsla jag har, är att det antagligen är bättre att stå utan tränare än att få in Denny i sin klubb. Tro mig; öborna klarar sig garanterat bättre utan den homofobiska och allmänt genomusla människan. Att den person som skrev ned HK Cliff värdegrunder så totalt kan gå rakt emot dem själv, någonsin ska få beträda en handbollsplan igen är för mig ett skämt.

Värdegrunderna finns att läsa här: Observeta att de skrevs bara någon månad innan karln skämde ut sig i Robertsfors. Men, det låter ju i alla fall bra.

Observera även att det här står garanterat inte Sjöberg bakom. Utan om någon har några invändningar emot det så är det endast mig ni ska hänga.

Pajkastning? Javisst, men befogat!

* * *

Åter till någonting lite roligare. Igår nämnde jag att Sikeå står utan tränare. Idag viskade en liten fågel i mitt öra att huvudspåret är Sikeå vänstersexa Jimmy Johansson som skulle ta klivet till coachbänken. Det skulle vara jätteintressant att se vad han kan åstadkomma där. Ryktenas man, den där Jimmy.

* * *

Trupperna inför helgens döviktiga fotbollsmatch börjar sätta sig, och förhoppningsvis kan vi släppa dem här imorgon. Två intressanta lag ställs på banan.

5 kommentarer:

  1. Vad hände i robertsfors? /nyfiken :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. http://www.vk.se/551264/storbrak-mellan-sikea-och-cliff?mobil

      Finns hur mycket artiklar som helst i ämnet.

      Radera
    2. David Joelsson VIF27 juli 2012 kl. 06:14

      Vad jag hört så var ju till och med Cliffs ordförande (!) ner på planen och stökade, pinsamt är bara förnamnet, skämt för handbollen !

      Radera
  2. Det jobbiga för Lidingö är ju att de fortfarande inte har någon tränare. Hörde att en del av spelarna nu söker sig bort eftersom de tappat tilltron till klubben. Rekryteringsläge för andra klubbar med andra ord!

    SvaraRadera
  3. Hmm, intressant. Det finns ju några unga lovande spelare med utvecklingspotential i Lidingös trupp. Borde inte vara svårt för dem att hitta mer motiverande kontrakt.

    SvaraRadera