onsdag 25 juli 2012

Sikeå - ett stort frågetecken

När Sikeå förklarade att man inte hade ett lag till nästa års norrtvåa, var det nog fler än jag som lyfte på ögonbrynen. I min värld förstår jag inte varför man inte tar chansen i tvåan istället för att degraderade sig själv. Om inte annat känns det lite halvt småtaskigt mot Enköping som tvingades till två rejält dyra resor till Robertsfors.

Nu här det kommit till min kännedom att lagets tränare Roger Övermark kliver av sin roll som lagets tränare. Vad det innebär för Sikeå är jag knappast mannen att uttala mig om. Roger säger själv att han lägger ned karriären.

Sedan har jag även fått höra att lagets stora målskytt den gångna säsongen, Marcus Öhlund, även han lägger skorna på hyllan. Tråkigt säger jag, då jag anser att han var Sikeå överlägset bästa spelare i år. Orsaken i det fallet ska enligt uppgift vara tidsbrist, då han både bor och jobbar i Skellefteå.

Marcus, det finns gott om jobb i Uppsala har jag hört.

Jag undrar om det inte är Douglas Mosers lyxbygge i HK Haga som är den största orsaken. En del spelare här redan tagit steget till storstan Umeå, och fler ryktas vara på väg.

På tal om HK Haga ryktas det om ännu fler, och ännu intressantare värvningar innan sommaren är över. Vad som händer i den frågan får vi återkomma till.

4 kommentarer:

  1. Lyxbygge ja de va ju en kul vridning på satsningen i Umeå.
    Hk-Haga har inget med Sikeås problem att göra över huvudtaget,finns ingen än så länge som klivit från Sikeå pga Haga. Milad är den enda som idag tagit steget men han stod utan kontrakt och var inte så sugen på pendla längre.
    Jag hoppas och tror att Sikeå kommer reda ut historien och börjar om i bakgården "div3" för att invänta nästa generation som kommer.

    SvaraRadera
  2. skitsnack! De kontrakt som erbjuds av HK Haga är ungefär som Malmö IF på 90-talet......

    SvaraRadera
  3. Ja vad ska man säga. Jo anonym jag undrar vem folk tar mer på allvar. Jocke" Hk-Haga" eller Anonym?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Antagligen Anonym. HK Haga = luftslott....

      Radera