måndag 23 juli 2012

I brist på annat

Fem minuter -- sedan läggs en synnerligen inproduktiv måndag till handlingarna. Ledig, ingen sol att vara ute i, bara ett skickat mejl och ingenting bloggrelaterat. Med det sagt får ni ursäkta att det här blir ett högst misserabelt inlägg -- kanske det sämsta sedan starten -- men det ska bli bättring framöver. Förhoppningsvis redan till imorgon, då jag hoppas få ändan ur vagnen och fixa vad som förhoppningsvis kan bli en alldeles fantastisk intervju. Intervjuobjektet är bästa tänkbara i alla avseenden, så nu är det bara upp till mig att låta kreativitet flöda och skapa frågor värdiga denne unge man. Till dess får ni nöja er med en minst sagt torftig lägesuppdatering.

* * *

Falu HK blev sextonde och sista lag att skriva upp sig för spel under Södra Dalarnas Cup. Det här innebär att Jakobsbergs GoIF inte deltar i år och det känns väldigt märkligt med tanke på att det ju faktiskt har varit så gott som "deras" turnering på senare år. Nåväl, de laddar väl på annat håll får man gissa. Kanske har de hittat ett ställe där vattnet inte ger dem huvudvärk lagom till söndagen.

* * *

Vallentuna HK sällar sig till skaran av lag som kommer att göra upp i sanden vid Campus 1477 i Uppsala den 19 augusti.

* * *

Lottningen till Eskil Cup ska enligt vad som utlovats komma under den här veckan och det ska bli spännande att se vad det landar i. Jag hoppas på HK Eskil, Åbo och Anderstorp i gruppen.

* * *

Först David och sedan också tränare Jan. Sollentuna HK blir Waltin-löst när man nu satsar om i den östra serien. Ny tränare blir Marcel Lundstad och ser man bara till hans meriter borde det ju kunna gå bra. Nu är tränar- och ledarskap naturligtvis mycket mer än tidigare klubbtillhörigheter, men Lundstad ska i vilket fall ha spelat i såväl elitserien som allsvenskan. Dessutom tränade han AIK Handboll på den tiden de spelade i allsvenskan. Det här gör ju att Sollentuna blir klart mer intressanta att följa, men i övrigt måste jag erkänna att den östra serien inte känns alltför het eller upphetsande för närvarande.

6 kommentarer:

  1. Inte het? Den serien kommer i år hålla ruggig klass. Bara SIF skulle hänga med i toppen. Övriga Norr 2 skulle nog riskera att åka ur östra! Förhoppningsvis kommer vi få svar via några träningsmatcher? jag tippar Hallstahammar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nu menade jag kanske inte enbart rent sportsligt, men även i den bemärkelsen vet jag inte om jag kan hålla med dig. Tre riktigt bra topplag (GP, Mantorp & Gauthiod), som övriga lag undantaget Tumba, hade förtvivlat svårt att hota mer än i enstaka matcher i fjol. Nu är de borta. Brännan och AIK skulle inte åka ur östra kan jag försäkra dig om, tvärtom skulle de slåss om topp 3-placeringarna även där. I synnerhet eftersom du ser Hallstahammar som din favorit. Visst, de har fått in några spelare som inte höll i VästeråsIrsta, men du har väl inte glömt att de så sent som i våras förlorade mot Enköping. Nåväl, vi får väl se i Eskilstuna vilken nivå HSK håller. I övrigt ser det lite tunnt ut; Sollentuna blir till exempel inte lika bra som föregående säsong vågar jag påstå. Nykomlingarna och kanske i synnerhet Bolton är väl det enda som känns lite småhett, men på den punkten är ju inte norrtvåan mycket sämre. På det hela taget tror jag att östra serien tar ett steg tillbaka i år, åtminstone vad gäller kvalitén på topplagen. Men som sagt, tiden lär få utvisa hur det verkligen blir. Idrotten är inte alltid logisk.

      Radera
  2. Var tar David vägen?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Han lägger skorna på hyllan. Synd på en så duktig spelare med många fina handbollsår kvar.

      Radera
  3. Jag är tillbaka.

    http://tyresohandboll.bloggplatsen.se

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fantastiskt! Ser fram emot spännande tankar kring det mesta och så givetvis Tyresös nya hemsida.

      Radera