lördag 28 juli 2012

Idag smäller det

Idylliska Björkvallen får idag finfrämmande då AIK kommer på besök. AIK kommer bli tvungna att klara sig utan sin eldsjäl Björn Bodén, men han har lämnat över ansvaret på Johannes Reicke, så det ska nog gå bra för dem ändå. Vassunda IF får klara sig utan sin mest meriterade fotbollsspelare, David Mihajlovic, som nog gärna hade tunnlat ett par AIK-ben. Laget förstärks med exvassundaiten Fredrik Blanck. Fredrik har faktiskt suttit på bänken i Svenska Cupen, då som målvakt, men talang - det har han.

Bloggen fick tag i lagansvarig för AIK, Johannes Reicke.

Vilken är er styrka som fotbollslag?
- Hmm, svårt att säga då denna konstellation som ställs på banan är något helt nytt. Men om jag tänker efter hur det sett ut på våra träningar så är det en trupp som gillar att försöka hålla bollen inom laget, men såklart påväg framåt hela tiden, som den tyska maskinen.

Vem är lagets storstjärna?
- Oj svår fråga. De är väl ingen som sticker ut riktigt skulle jag vilja säga, jag spelar ju fotboll sommarvis så, men alla är riktigt duktiga med boll. Iallafall inomhus, hehe.

Hur ska ni överleva myggattackerna på Björkvallen?
- HAHA jadu, de kommer ju inte vara någon fara för mig då jag och min +1 spelar ute på stenevi så är vi rätt vana. Men för de stadspöjkar som kommer blir det nog jobbigare, till och med brorsan...

Hur många mål gör du?
- Så som min säsong sett ut hittills statistiskt sätt i fotbollen så blire ett, men får jag chansen så kommer de förhoppningsvis sitta, svårare på så små mål man måste verkligen placera bra.

* * *

Laguppställningarna ser ut som följer:

Vassunda IF Rockers

Magnus Gladh

Gabriel Sjöberg

Andreas Gladh

Eric Engström

Philip Skatt

Daniel Algulin


Simon Bergström

Fredrik Blanck

David Joelsson (fotograf)


AIK

Johannes Reicke

Tomas Hagman

Sebastian Strömberg

Jan Jonasson

Joakim Nyström

Joar Malmsten

Plus 2

1 kommentar:

  1. Reicke blir en duglig lagkapten till dagen, tror att han strutar in 2 långskott dagen till ära.

    Känns dock surt att Vassunda inte får möjlighet att möta våra stor stjärnor, Finlands svar på Nigel De Jong är kvar i fel land, Niklas Bentdner jagar tjejer i Kalmar(Henke), Rooney är avstängd ( Stefan) och målsprutan Carsten Jancker är fast på jobbet (BB).

    Trots det tippar jag 11-7 till AIK, matchens lirare blir Sebastian Strömberg. Matchens besvikelse blir M. Gladh..


    // BB

    SvaraRadera