fredag 10 augusti 2012

När tar smärtan slut?

I onsdags hade Daniel Arnerlöv sitt första pass med ett förväntansfullt Vassunda. Han lät inte vänta på någonting utan drog igång ordentligt. Att grodhopp kan vara så jävla jobbigt hade jag ingen aning om. Det hjälpte knappast att vi gått 120 meter utfallsteg precis innan.

Med det sagt vill jag lova att vi rent fysiskt kommer vara starkare i år.

På dagens pass var det löpning i intervallform som stod i fokus, efter att de gamla återigen krossat ungdomarna på den obligatoriska fotbollsuppvärmningen. Och det var inga pigga ben på banan.

* * *

AIK hoppar av träningsmatchen imorgon, så tyvärr blir u-laget en träningsmatch fattigare. Det tycker jag är riktigt jävla genomuselt av AIK. Svarar man JA får man lösa problemet! Inte höra av sig två dagar innan och lämna ett annat lags försäsongplanering till katten.

* * *

Treans hårdaste skott har bestämt sig för att skriva på för oss. Det är Milan Kapuran som anslutit. En intervju kommer med honom inom kort.

* * *

Fredrik Petersen...

* * *

...Gud?

5 kommentarer:

  1. AIK handboll = luftslottet som sprängdes?

    SvaraRadera
  2. Haha grodhoppen kan du nog tacka Uifs målvakt strömma för :P den skiten har vi haft hela försäsongen :P

    SvaraRadera
    Svar
    1. Och då fick Arnerlöv också jobba :P

      Radera
    2. Jag jobbar gärna själv ;)

      Utfallssteg har länge varit en favorit men grodhopp var det länge sedan jag körde och erkänner gärna att jag inspirerades av Strömma till detta. Alltid bra att få upp lite gamla övningar på nytt ;) / DA

      Radera
  3. Kan inte annat än att hålla med Gladh, är faktiskt rejält genomuselt att vi inte får ihop ett lag till en träningsmatch.

    Ber åter igen om ursäkt och gräver ner mig.

    SvaraRadera