fredag 17 augusti 2012

Snöbollskrigens furste

Att handbollsmålvakter är ett korkat släkte står sedan länge skrivet i stjärnorna. Att ställa sig i mål när Milan Kapuran laddar kanonen måste nog räknas som på gränsen till självmord. milan lämnar i år moderklubben HK71(numera Uppsala HK) för spel hos storebror - Vassunda IF.

Möt mannen som garanterat skjuter hårdast i norrtvåan.

* * *

Tjenare Milan, välkommen till Upplands finare delar. Hur kommer det sig att du inte hakade på Uppsala HKs sociala experiment?
- Tack så mycket! Jag kände att jag vill testa något nytt, och att byta klubb tror jag är bra för min egen utveckling.

Vad var det i Vassunda som lockade?
- Jag har aldrig spelat i division 2 tidigare och vill uppleva det också. Vassunda tycker jag är ett bra lag med många talangfulla spelare. Och jag kände att jag vill vara med på en resa till division 1.

På träningarna upphör vi aldrig att förvånas hur fruktansvärt hårt du skjuter. Vad är hemligheten?
- Hahaha, det måste lätt vara på grund av alla snöbollskrig under skoltiden. Fantastiska år!!

Som sagt, skottet är ju onekligen en ordentlig styrka, vad mer ser du som dina styrkor i spelet?
- Haha oj, jag vet inte riktigt men det lär visa sig på träningarna och matcherna. Jag är en vinnarskalle och jag ger aldrig upp.

Finns det några saker du känner själv att du måste jobba än mer på?
- Allt går ju att förbättra, men försvarspelet tillsammans med anfallspelet, kombinationer och olika problemlösningar behöver jag träna på. Att välja att skjuta i det "rätta" läget och dessutom få en bra utdelning på mina skott. Hitta skottläget med hjälp av mina medspelare så jag får skjuta ostört! Och vara mer bestämd i mitt försvarsspel.

Hur känner du att du blivit bemött här hos oss i Vassunda?
- Jag känner att det är kul att komma på träningarna och laget känns bra, alla är trevliga. Jag har dock inte hunnit lära mig alla namn och prata så mycket med alla men det kommer!

Har du några personliga målsättningar för den här säsongen?
- Jag skulle vilja att Vassunda gick upp i ettan, tycker det är dags nu... Mina personliga målsättningarna skulle väl vara att ha en så bra utdelning på mina avslut som möjligt. Jag älskar att vinna, så att vinna så många matcher som möjligt.

Första gången i norrtvåan för din del. Hur kommer du att klara av dubbelmötena i Norrland? Jag har inte funderat på det så mycket utan jag tar varje match för sig. Men jag tror att det kommer gå bra där uppe.

Vad tror du om vår nya tränare, Daniel Arnerlöv?
- Jag vet faktiskt inte så mycket om honom, men jag har höga förväntingar på honom och hoppas att han kommer utveckla ett bra spel, och oss som spelare. Att nivån och intensiteten på träningarna är hög är väldigt viktigt.

Avslutningsvis. Tippa topp 3 för division 2-norra.
- Oj, den var ganska svår, men jag tror vi blir någonstans där uppe tillsammans med Skånela och AIK.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar