lördag 14 april 2012

Gladh tippar kval - IFK Ystad - Ricoh HK

Lördag 2012-04-14 15:00 Kval till Allsvenskan, DirectOff 2:3

IFK Ystad - Ricoh HK

För liverapportering. Kolla @Knorrtumme på twitter. Alternativt kolla Ystads Allehanda. Eventuellt kan någon av dem ha liverapportering.

Den första matchen var i mångt och mycket ett enda långt ställningskrig. Ricoh visade åter igen att i jämna matcher är man mer eller mindre alltid laget som går segrande ur matcherna. Nu är det en ny match och spelplanen har förflyttats ned till de sydligare breddgraderna i Skåne. Ricoh samlades en inte alltför okristlig tid på morgonen för att transportera sig med flyg. Jag vet att Fredrik Blanck såg läskigt taggad ut när jag skjutsade ut honom till Arlanda, och jag har väldigt svårt att se att någon annan i det här stjärnspäckade laget ser på uppgiften på något annat sätt. Det är ju de här matcherna man älskar.

Efter att ha sett det första mötet blev jag egentligen lite förvånad över att Ricoh aldrig lyckades rycka riktigt ordentligt. Jag anser att man faktiskt var det klart bättre laget matchen igenom.

Det man gjorde bra i den matchen -- och måste göra igen för att kunna segra -- är att få stopp på IFK Ystads duktiga högernia Per Ögren. I det första mötet sattes Ricohs Daniel Rudh på honom, och då var det stopp.

Jag tror att det kommer att bli ett liknande scenario den här matchen. Och jag tror även att det är Ricoh som är det bättre laget, och därigenom vinner den här serien i två raka matcher.

Mitt tips: 25-27

* * *

Jag nöjer mig med den här matchen för stunden. Övriga matcher kommer jag att lägga upp tidigt imorgon bitti. Måste fila lite mer på tipset.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar