torsdag 26 april 2012

Gullig blogg med Viktor Justesen

För en del kanske det var lite otippat att det var Jakobsbergs Viktor Justesen som blev utsedd till mittnia i all-star team. Men någonstans är det ganska självklart -- även om jag hade annorlunda i mitt lag -- det finns ingen annan mittnia som är lika viktig för sitt lag. Jag tror personligen att "Jakan" hade fått det tufft att ens klara kvalplats utan honom. "Dövinkel med Gladh & Sjöberg" tog sig ett snack med Jakobsberg spelfördelare.


* * * * * * *


Tjenare Viktor! Grattis till det förnyade kontraktet.

- Tjena tjena, tack så mycket!


Ni lyckades ju avfärda Norrfjärden i två raka matcher, var det egentligen några problem?

- Ja, det gick som beräknat, fast det satt långt inne i den första matchen. Där var det nog underskattning som spökade samt en dålig uppladdning. Men det gick ju vägen och det är vi glada för. Hemma i Viksjö var det aldrig spännande, vi var det bättre laget från minut ett.


Vi har här på bloggen gnällt mer än en gång på norrtrean. Anser du att den kritiken är befogad?

- Hehe, nu ska ju inte jag vara den som är den...MEN... lagen i norrtrean håller inte alls speciellt hög klass. Det ända jag kan säga om Norrfjärden är att de hade en bra publik hemma.


Ni kom ju som bekant på kvalplats. Var det något ni hade kalkylerat med när ni gick in i den här säsongen?

- Nja, inte direkt, man har ju alltid som målsättning att klara nytt kontrakt och i alla fall hamna på den övre halvan av tabellen. Men vi har som bekant inte en superbred trupp och då blir det svårt att hålla en högre målsättning när vi inte kan ha samtliga spelare med i varje match.


Kan ni någonstans känna er nöjda, nu när kontraktet trots allt säkrades?

- Ja, trots allt tror jag att det flesta är nöjda med att vi spelar division 2-handboll även nästa säsong. Jag personligen är nöjd över att vi i laget har hållit humöret uppe och bara kört på fast det har gått lite sisådär i ett par matcher.


För din egen del har det gått bra. Vad anser du själv om din personliga säsong?

- Ja, det har varit en helt okej säsong, man har vuxit in mer i kläderna nu, samt att man blivit ett år äldre. Tycker att jag framförallt har vuxit i försvarsspelet.


Du blev ju framröstad till seriens bäste mittnia av dövinkelläsarna, var det något du räknat med?

- Haha, nej verkligen inte, men det är kul att det är några som uppskattar ens spel. Det är alltid trevligt.


Vilka ser du som dina styrkor i spelet?

- Jag vill tro att jag har ett bra skott och en hyfsad spelförståelse. Fast mina främsta styrkor ligger nog i försvaret och går det bra där så brukar det lösa sig framåt för mig.


Några svagheter finns knappast?

- Haha, så kan det ju vara men det finns alltid saker man kan förbättra, som kylan i avsluten över 60 minuter.


Finns det någon annan i laget som har tagit ett stort kliv i år?

- Vår målvakt Emil Eriksson har gått in och tagit de chanserna han har fått. Fortsätter han i samma stil så kommer han att bli riktigt duktig! Sen har ju Fredrik Lundh haft lekstuga med många lag under året.


Vet du redan nu om några förändringar i spelartruppen?

- Jag vet att vi jagar lite spelare och jag tror att vi kommer kunna förstärka på ett par positioner. Det kanske ramlar in något riktigt bra nyförvärv inom kort om allt går som det ska.


Hur kommer er försäsong att se ut?

- Vad jag vet är att den kommer bli tuff, riktigt tuff och det välkomnar vi!


Om du får ge dig på ett rekordtidigt tips. Vilka vinner norrtvåan den kommande säsongen?

- Ja du, innan serien är formad är det svårt att tippa ett lag som kommer att vinna. Men om serien ser ut som den gjort nu och Sollentuna och Boden tillkommer så... Det kan stå mellan AIK, Brännan och Sollentuna beroende på om Sollentuna får behålla alla spelare. Sen kommer ni också ligga där i krokarna och fiska.


Tack för att du tog dig tid. Lycka till nu, och slit inte ihjäl dig i sommar!

- Tack själva för en gullig blogg. Kör hårt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar