söndag 29 april 2012

Nyhlén tungan på vågen för Sikeå?

Brännans IF är åtminstone för stunden flitigt återkommande här på bloggen och det är även Roger Övermark. Sikeåtränaren ger er givetvis sina tankar kring den tredje och avgörande kvalmatchen idag och avslöjar bland annat att det inte bara är Enköping som har ett ess i rockärmen.

Förlust i första hemmamatchen, men borta gick det bättre. Vad var det som stämde i den senaste matchen till skillnad från första?

- Förlusten i första var olycklig. Vi spelade inte bra, var skakiga framåt och väldigt svajiga i försvaret. Dock hade vi en period där vi "ägde" matchen, men i samband med att Enköping spelade med både en och två man kort lyckades de få bra med energi, vilket också fällde avgörandet. Det är min analys och vad jag tror var det som hände under match 1. När det gäller match 2, så tycker jag att vi är lite blyga i första halvlek och på något sätt verkar Enköping köra som tokar. När de inte kan stänga matchen och jag dessutom ser en hel del trötthetstecken från Enköpings sida jobbar vi oss tillbaka in i matchen och får till en förlängning som vi vinner rättvist. Givetvis så bidrar Peter Hanssons 52 procent i räddningar, men vi vinner matchen för att vi är ett lag som sliter och kämpar.

En obotligt engagerad Roger Övermark. Foto: Kent Lundqvist, lokalsport.nu.

Det såg tufft ut redan inför matchen med tanke på att ni förlorade hemma och när ni sedan hamnade i ett sexmålsunderläge med bara drygt 20 minuter kvar var det nog många som redan hade räknat ut er. Sedan kom den magiska upphämtningen efter en minst sagt lyckad time out. Vad var det du sade till killarna?

- Vi hade problem med att få till det framåt och jag förstår att en del räknade bort oss, men som jag tidigare sagt är vi ett lag som aldrig ger upp. Vår time out var klockren! Jag hade en plan på att ställa till ett jäkla liv för att få pojkarna att vakna, men det som hände var att en av pojkarna tog eget initiativ och "skällde" ut gruppen. Jag behövde då bara anpassa mig till det och gjorde ett par taktiska förändringar och justerade inställningen lite.

Det var alltså ingen trolldryck inblandad? Hur har ni tänkt tackla matchen på söndag?

- Jag kan tyvärr inte avslöja vår gameplan här, men givetvis är det en del saker som vi har diskuterat angående söndagens drabbning. När det gäller trolldrycken, så har vi självklart en sådan. Har inte ni i Vassunda det?

Tror inte att vi har haft det hittills, men med en hel försäsong framför oss ska nog våra druider till tränare kunna koka ihop någonting till seriepremiären. Nu får ni hemmaplan igen. Är det enbart en fördel eller finns det en risk att det knyter sig lite extra när allt ska till att avgöras?

- Fördel, fördel, fördel. Inte är det till nackdel att vi får ha avgörandet i vår egen hall. Jag har hela tiden trott att det skulle bli tre matcher och jag har jobbat utifrån att vi skulle få till en avgörande match i Jenningshallen och har planerat för det. Nu trodde jag kanske att det skulle bli vinst hemma och förlust borta. Självklart hoppas jag på vinst i morgon. Vi har 60 minuter kvar innan säsongen är slut plus eventuell förlägning, så det är bara att köra!

Sker det några förändringar i truppen. Någon som tillkommer eller någon som faller ifrån?

- Vi kommer att ta in Jan Nyhlén i truppen, men jag vet inte om han kommer att få spela. Det står mellan honom och Eric Bygdemark. Det ska vi kolla på i morgon (läs: idag).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar