fredag 20 april 2012

Övermark hemlighetsfull inför returen

Enköpings HF står med ena benet i division 2 och med hemmaplan på söndag är tillfället att avancera ett pinnhål i seriesystemet minst sagt ypperligt. Men det finns några som vill annat. Bloggen tog under onsdagskvällen kontakt med Sikeå SK:s tränare Roger Övermark, för att höra hur det står till inför helgens ödesmatch.

Tjenixen Roger! Nu kommer jag och stör med lite frågor igen. Ställer du upp och svarar på dem?

- Hej, klart jag ställer upp med min tid och svarar på det jag kan. Kul att ni fortsätter med er sköna blogg, ruggigt kul faktiskt!

Man tackar för komplimangerna. Förlust på hemmaplan och nu måstematch på bortabana. Hur ska ni vända på det här?

- Yes, förlust på hemmaplan och nu ska vi försöka att "skrälla" på bortaplan mot duktiga Enköping. Hur vi ska vända på detta är en väldigt bra fråga och jag måste nog säga att fokus ligger på vårt eget spel och att vi inte ska spela så tokigt som vi gjorde stundtals i söndags.

Bortsett från en mycket lyckad period precis före och efter paus gick det inte riktigt som ni hade tänkt er får jag förmoda. Vad var det som fungerade så bra under den perioden och som inte riktigt klaffade resterande del av matchen?

- Ja, du. Det som gick bra var att vi samarbetade i försvarsspelet och dessutom hade vi ett bättre tålamod i vårt anfallsspel. Vi höjde vår nivå till normal standard och kämpade för varandra. I vår "sämre" period gjorde vi inte det jag nyss nämnde.

Någon specifik spelare du tycker att ni kan få ut mer av sett till senaste matchen?

- Det var ett flertal spelare som inte kom upp i sin normala kapacitet, men självklart kommer jag inte nämna någon här. De vet själva om det och det jobbas för fullt för att få igång dem på bästa möjliga sätt.



Sikeå var för det mesta steget efter mot Enköping. Foto: Kent Lundqvist, lokalsport.nu.

Kommer ni att ändra om i förberedelserna? Hur ser träningsveckan ut?

- Givetvis är förberedelserna lite ändrade gentemot hur det hade sett ut om vi plockat hemmamatchen, men det är inga stora förändringar. Träningsveckan har precis som tidigare sett bra ut.

Några ändringar i truppen från förra helgen?

- Det lutar åt att det blir vissa förändringar i truppen. Mer än så kan jag nog inte säga i dagsläget.

Sist men inte minst, försöker ni med flyget även denna gång?

- Självklart flyger vi. Vi kan inte utgå ifrån att det blir samma problem som förra gången. Under alla mina år har jag aldrig varit med om att planet har blivit inställt, så sannolikheten att det ska bli så en gång till är väldigt liten, men man kan ju aldrig veta.

Låter bra det. Tack för svaren och lycka till!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar