lördag 21 april 2012

Ricoh till Vegas

Ricoh HK är klara för allsvenskan efter seger med 36-33 i eftermiddagens direktavgörande kvalmatch borta mot IFK Ystad HK. Bloggen fick kort efter matchens slut tag i den tidigare vassundaprofilen Fredrik Blanck för en segerintervju.

Grattis till segern och den allsvenska platsen!

- Tack!

Ta oss igenom matchen.

- Det var hyfsat jämnt hela matchen och länge stod det och vägde. Domarna var bättre den här gången och dömde lika åt båda hållen. Jag tycker egentligen att vi var det bättre laget förra matchen också, men då lyckades vi inte knyta ihop säcken. Det gjorde vi den här gången.

För din egen del blev det rött kort tidigt i matchen. Vad var det som hände egentligen?

- Jag drog på mig en tvåa och gick därifrån när Hansen (Alexander, reds. anm.) blev irriterad. Jag vände tillbaka och vi bröstade ihop. Han fick två minuters utvisning och domaren tyckte att det var onödigt av mig och gav mig rött kort.

Det lät onekligen lite hårt. Vi som följde resultatuppdateringen såg att Roger Järeholm var flitig i målprotokollet. Någon annan som förtjänar beröm?

- Roger är alltid bra och har ju varit den bästa linjespelaren i division 1 den här säsongen. Med spelare som honom och Petter (Holmberg, reds. anm.) blir det bra. I övrigt tycker jag att en spelare som Dennis Lundholm förtjänar beröm för det han uträttar den lilla tid han är på planen. Två kassar och några inspel av den högre skolan, vilket ju måste vara riktigt kul att kunna skriva om på bloggen.*

Absolut. Du får gratulera Dennis från mig.

- Det ska jag göra.

Nu väntar allsvenskan. Vad händer då? Ska ni höja träningsdosen? Blir alla spelare kvar?

- Först och främst är det ju Las Vegas och inte allsvenskan. Vi har inte fått veta någonting om planerna för nästa säsong och vilka spelare som blir kvar och så, men det ryktas om att vi ska få ett renodlat fotbollspass utöver de två träningarna då vi kör fotboll halva passet och handboll andra halvan.

Avslutningsvis, utöver den inplanerade Las Vegas-resan, hur ska ni fira det här.

- Nu ska vi ut på restaurang, så vi säger väl trerätters.

Låter inte helt fel. Återigen ett stort grattis Fredrik!

- Tack!

*Dennis Lundholm spelade under tre säsonger med Vassundas herrar och var bland annat med under föreningens hittills mest framgångsrika period på herrsidan. Även Fredrik Blanck spelade i klubben under den perioden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar