tisdag 5 juni 2012

Grattis Oscar!

Det är den 5:e juni och det innebär att ännu en årskull ska kastas ut i arbetslösheten. En som inte misstycker är Brännans Oscar Westerlind (född 1988), som i år tar studenten för sjätte gången i ordningen. "Dövinkel med Gladh och Sjöberg" fick en pratstund med Sveriges meste student. Och jodå, han är i gammalt gott slag.

Tjena Oscar! Grattis till studenten!

- Tack! Eller, jag går ju inte ut. Inte i år heller...

Hur känns det att sjätte gången likt "Valpen" bli "fri som en fågel" igen?

- Sjätte? Tror jag startade mitt studentfirande 2004, men det är klart, jag har haft lite uppehåll när det har varit "dåliga" årgångar. I år är ett sådant år, så jag tar det lugnt. Men annars är väl min förebild angående detta Van The Man. Den filmen måste bara ses!

Låter lite olikt dig att göra avkall på studentfirandet. Nåja, vilken av alla dessa studenter tycker du har varit bäst?

- Den första var riktigt grym! 85:orna gick ut den gången. Det var ju då man fick mersmak för det hela, men annars måste jag säga min egen student för fem år sedan. Eller ja, jag gick inte ut. Skolan var inte riktigt min grej.

Vilka är de viktigaste ingridienserna för ett lyckat studentfirande?

- Bra väder, päron som drar till utlandet och jag då så klart!

Är det lika viktigt med klisterspray i håret på studentfirandet som under en handbollsmatch?

- Klisterspray? Mössa på i alla lägen...

Återigen ett stort grattis Oscar!

Detsamma säger vi givetvis till våra vinröda lagkamrater Oskar Ageborg, Per Ehn, Andreas Ericson, Oskar Liljebris och Jonatan Trense (samtliga födda 1993), som även de ska sparkas ut i den brutala verkligheten. En sista uppmaning bara grabbar: ha riktigt roligt, våga inte under några som helst omständigheter komma hem före klockan 07:00 imorgon bitti och glöm för all del inte att vi ses på gymmet klockan 08:00 på onsdag morgon. Tänk på att vi har skjutit fram träningen två timmar enbart för er skull.

* * *

Apropå Oscar Westerlind så är han sedan i söndags i Västerås och provtränar med elitserienykomlingen VästeråsIrsta HF. Det återstår att se vad det blir av det, men Oscar själv menar att han är i bättre fysisk form en någonsin och att det är precis rätt tillfälle att pröva vingarna.

Om det går ut över studentfirandet? Skulle inte tro det. Oscar är självfallet tillbaka i Härnösand lagom till deras studentfirande på torsdag.

3 kommentarer:

  1. Nu har då Oscar tagit sig hårspray över huvet.
    En div 1 klubb hade jag kunnat förstå, men elitseren?

    Kom ner på jorden!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Om Oscars huvudsyfte är att ta en tröja är för mig osäkert. Hur man än vrider och vänder på det så är det garanterat riktigt bra träning och en erfarenhet, oavsett om han spelar kvar i Brännan nästa år. Att träna med ett elitserielag skulle jag göra varje dag i veckan om jag fick chansen, trots att jag vet med mig att jag knappast är elitseriemässig i mitt spel.

      Nej, önska honom lycka till istället.

      Passa dessutom på att gratta honom till studenten...

      ...igen.

      Radera
  2. Haha sjukt positiv kille herr anonym är!

    Är väl skoj för grabben att få åka ner och träna med ett elitserielag en vecka, nånting kommer man alltid lära sig och förhoppningsvis tar han med sig massa bra saker hem så vi kan utvecklas ännu mer här uppe!

    För övrigt rätt så många BIF-spelare som fått pröva på detta och det är en upplevelse i livet för alla!

    SvaraRadera