lördag 2 juni 2012

Sjöberg lämnar Vassunda för Skånela

Ja, det är alltså inte som skräckrubriken antyder, herrlagets Gabriel Sjöberg som lämnar, utan hans lillasyster, Miriam Sjöberg (född 1997). Men jag kunde inte låta bli att lägga den här rubriken. Tyvärr så fanns det inte tillräckligt med spelare för att kunna fylla ett lag i Vassundas regi för flickor födda 1997 så alternativet blev tyvärr att söka sig till andra klubbar eller lägga skorna på hyllan. Riktigt tråkigt tycker jag, men det är knappast den sista gången vi kommer få se sånt här.

Min käre bloggkollega Gabriel Sjöberg som tidigare har haft ansvaret för den här årskullen har istället fått en ny, häftig utmaning i Vassundas pojkar födda 1998. Utan att ha dunderkoll så vet jag i vilket fall att det är ett mycket kompetent lag som absolut kan vara med och slåss om platserna i åtminstone steg 4 i pojk-SM. Sjöberg själv säger så här om sitt senaste uppdrag:

- En mycket spännande utmaning. Många av spelarna kommer inom några år att vara viktiga a-lagsspelare i föreningen och det är naturligtvis oerhört inspirerande att få arbeta med så duktiga och lovande handbollsspelare. Sedan är det extra roligt att få bidra till den satsning vi har sjösatt även i rollen som tränare och inte bara som spelare.

Lite tungt på flicksidan i föreningen alltså, men på pojksidan ser det förbaskat positivt ut även utöver P-98. Stora årgångar som är eller har potential att vara med och slåss långt fram i de nationella tävlingarna och som vecka in och vecka ut slåss med de största och bästa ungdomsföreningarna i Stockholm. Det ska vi se till att förvalta på bästa sätt.

* * *

Idag jävlar smäller det! Årtusendets viktigaste brännbollsmatch är på gång ute i Vassunda. Jag kan garantera att laget med mig och Sjöberg i kommer gå vinnande ur den striden. Om inte annat så fixar jag till reglerna lite efter tycke och behag så löser det sig. Jag är brännbollsdiktator!

* * *

Ytterligare en övergång till Vassunda IF:s herrtrupp är klar. Vi får se när den trillar in hos förbundet, men jag kan garantera att det är en drömvärvning för vilken division 2-klubb som helst. Mer om den har Sjöberg lovat att styra upp vid lämplig tidpunkt.

3 kommentarer:

  1. Det bör väl vara en målvakt då?

    SvaraRadera
  2. Tänkte precis skriva det, är det ingen målvakt kan det knappast se som drömvärvning då det är den positionen som det är spelarbrist på.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kan det väl i och för sig. Hade vi värvat Karabatic hade åtminstone jag tyckt att det var en drömvärvning (eller, kan man ens drömma om det?) -- även om han inte är målvakt.

      Den som fortsätter läsa bloggen får se helt enkelt.

      Radera