söndag 17 juni 2012

Träning ska ge färdighet

Hade man inte varit den handbollsälskare man är hade jag antagligen sagt aldrig mer, men nu nöjer jag mig med att det är bra med Eken-äventyr för ett tag framöver. Den blandning av rugby och gyttjebrottning vi provade på igår har förvisso en viss charm, men en dag känns ganska lagom. Visst regnandet var inte lika brutalt som i Donetsk i fredags och jag har spelat i klart värre regnväder, men i det första fallet kastade spelarna inte den leriga och glashala bollen med händerna och i det andra fallet spelade vi på konstgräs.

Nu ser jag grymt mycket framemot att få spela ”vanlig” handboll igen. Tänk er att kunna greppa bollen. Helt släpper vi dock inte de alternativa formerna av denna underbara sport, utan blickar också framåt mot beachhandbollen och den turnering som kommer gå av stapeln i Uppsala i augusti. Nu när juliuppehållet närmar sig kommer det ju dessutom – utöver all individuell träning – ges tillfälle till vissa förberedelser på sanden. Det i kombination med att jag är helt övertygad om att vi är mycket bättre lämpade för beachhandboll än det vi höll på med igår (jag tror vi kan bli en ruskigt obehaglig outsider när det väl är dags, så mycket teknik, känsla och spelsinne som det finns i det här laget) känns positivt. Såvitt jag har förstått det hela är beachhandbollsmästarna från Rimbo med i turneringen och målsättningen kan väl inte vara en annan än att komma före Roslagens stolthet.

Spelmässigt var det inte någon av våra bättre lördagar, men vi avslutade med en seger (även om det krävdes ett vikskott i sista sekunden av Andreas Gladh för att fixa segern med siffrorna 12 mot 11 i mötet med G/T Söder), vann mot Swithiod och hade det inte varit för den smådåliga (läs: helt misslyckade) inledningen mot Tyresö undrar jag banne mig om vi inte hade tagit dem med. Så erbarmligt dåligt var det alltså inte, även om det tog emot lite att förlora med 28-10 mot ett division 4-lag.

Linusfloyd nämner på sin blogg att han inte direkt fick skrämselhicka när han blickade ut över Gubbängsfältet igår. Jag har svårt att misstro honom på den punkten.

Nåväl, nu glömmer vi Eken för ett tag, ser framemot att få träna i hall utan regn och konstaterar att Rysslands uttåg är en förlust för hela fotbolls-EM.

4 kommentarer:

  1. Jakobsberg vann eken cup efter förlängning mot Cliff.

    SvaraRadera
  2. Jag kom inte in årets Eken Cup detta år, det kändes kändes konstigt på något märkligt sätt. Hann dock se er i Vassunda men såg inte Ubba, var han på ferie eller fiskade han?

    SvaraRadera
    Svar
    1. David Joelsson VIF18 juni 2012 kl. 07:42

      Ubba var på plats igår men han va där och tittade på sin son som också spelade

      Radera
  3. Ja just det, han har ju en 2000 som är duktig.

    SvaraRadera