fredag 29 juni 2012

Justesen: "Kommer inte sakna söndagen i Hedemora"

Tjenare Viktor. Hur kommer det sig att du lämnar "Jakan" för lokalkonkurrenten Kungsängen?
- Hallå igen! Ja du, det kan man ju undra. Dels kännde jag väl att det var dags att testa någonting nytt, dels att bli tränad utav någon jag inte känner och få ta del av den personens kunskap och erfarenheter. När Peter (Jivestad, reds. anm.) ringde så lyckades han snacka ner mig på en provträning och jag kännde nog rätt fort då att han kanske vara den där personen jag sökte. Efter många veckors velande och terroriserande från KSK så gjorde jag det jag absolut inte fick göra. Samtidigt som det känns sjukt tråkigt att lämna grabbarna i "Jakan" tror jag att de kommer att göra en bra säsong.



Du är inte rädd för att Jimmy Jump ska komma och sätta en röd mössa på dig när du besöker Viksjö Sporthall?
- Haha, ja du det får vi se, det kan nog bli en upplevelse utöver det vanliga i vilket fall som helst. Ett derby är ett derby och nu blir det ännu mer prestige i det. Det ska bli riktigt skoj.


Vilka intryck har du fått av Kungsängen?
- Jag har fått ett väldigt positivt intryck av KSK. En tränare som är lugn och harmonisk, vet vad han vill och har tydliga linjer han går efter. KSK som lag är intressant med många enormt duktiga unga spelare som kommer att utvecklas mycket nu under säsongen. Det kommer bli kul att se vad Peter kan göra med laget och hur långt detta kan bära.


Det blir onekligen många nya ansikten i Kungsängen. Är det svårt att få ihop ett lag av det?
- Det tror jag inte, alla spelare Peter har värvat har han haft en tanke med. Det jag har sett av de spelarna har varit mycket positivt och jag litar på att Peter har en plan för hur han ska få ihop det i spelet sedan också. Att alla strävar efter samma sak gör ju inte saken svårare.


Kommer du inte att sakna lördagskvällarna i Hedemora med "Jakan"?
- Haha, ja det är klart det kommer saknas, men jag kommer inte sakna söndagen i Hedemora.

3 kommentarer:

  1. Viktor, tråkigt att höra att du lämnar men önskat dig samtidigt ett stort lycka till!!! /PK

    SvaraRadera
  2. Tråkigt att KSK bara går över ån.
    Jakan har det svårt i Järfälla många andra sporter som drar till sig ungdomar.Men Div,2 är ett skyltfönster för att dra åt sig
    ungdomar.Nu kanske KSK hjälper till och stänga det.

    Men Viktor jag önskar dig lycka till. KSK nja.

    Jakan suporter

    SvaraRadera