måndag 4 juni 2012

Ingen Lundberg till Sikeå

Vi har tidigare kunnat berätta om Sikeå SK:s önskan att värva hem Vasilij Lundberg. De planerna får nu skjutas på framtiden. Den vänsterhänte högernian har nämligen skrivit på för två nya år i allsvenska IF Hallby HK.

- Tyvärr för oss, säger Sikeås tränare Roger Övermark.

Mer om det hela finns att läsa här.

* * *

Löputmaningen över 3000 meter börjar ta form. Arrangemanget är planerat till onsdag och kommer gå av stapeln på "Alsike-boulevarden" i Knivsta. Väl medveten om att tiden är knapp blir det inga utsvävningar i träningsupplägget utan planen är helt enkelt att vila sig i form. Det hindrar inte att förberedelserna i övrigt är rigorösa. Kolhydratuppladdning i form av mycket pasta -- som inmundigas på våning fyra för att kompensera för den uteblivna höghöjdsträningen -- och därtill en vattendiet bestående av ett glas vatten var tjugonde minut. Från och med imorgon kommer var tredje glas dessutom tillföras en noga uträknad dos druvsocker.

Även arrangörerna går all-in. Ett sammansvetsat och i dessa sammanhang mycket rutinerat team (det sägs att Giro d'Italia var det senaste uppdraget) bestående av en kameraman, en tidtagare och en chaufför kommer att bevaka och dokumentera händelserna.

Nu hoppas vi bara på 15 grader och lättare regn, som upphör lagom till start.

* * *

En intressant intervju med ett ännu intressantare intervjuobjekt kommer upp på onsdag och redan nu kan jag avslöja att personen i fråga konsekvent använder uttrycket "pivot" istället för att tala om mittsexan. Helt underbart på något märkligt sätt måste jag säga. Mer sånt!

3 kommentarer:

  1. Kul att du högg in på Cooper-utmaningen. Spännade att se om div2 norra kan matcha Eliten.

    Får man gissa att intervjuobjektet med fäbless för order pivot har ursprung i Skövde. Där älskade man åtminstone för att kalla M6 för pivot.

    SvaraRadera
  2. Lycka till Sjöberg, hoppas du klipper elitseriespelarnas 10:30 nu, men jag tycker absolut att du ska lägga ner kolhydratsladdningen för där riskerar du bara att bli tung istället. Höghöjden är också för sent påtänkt nu så du kan lugnt hålla dig på havsnivå fram till onsdag :)

    Ska bli verkligen intressant att se vad du hamnar på i sluttid och sen kanske vi kan få höra litet om andra spelare i norrtvåan hur dom ligger till konditions- och snabbhetsmässigt. Kanske klipper vi elitspelarna i löpning.

    Min favorit på 3.000m skulle vara Täbys egen David Rimbe som jag gissar lätt glider in en bit under 10 min. Sorry om jag sätter litet press på unge spänstfenomenet Rimbe, men gör man 800m på 2:10 (där jag bedömer att han ligger just nu) så blir 3:20 per km närmast promenadtempo :) Bara muskler och senor på kroppen, inte ett onödigt gram extra och född -96 är en svårslagen kombination i löpspåret.

    Än en gång lycka till Sjöberg, vi håller tummarna!

    SvaraRadera
  3. Sjöbergs 22kg ben kan behöva allt det kan få, det vill jag lova. Även jag hoppas givetvis att han nyper dit elitseriespelarna. Jag vågar påstå att knappast samtliga spelare i ett elitserielag behöver väga 95kg muskler.

    Jag röstar för att du kastar in David Rimbe i bilen och kör ut mot Knivsta på Onsdag. Det skulle knappast göra tiderna sämre med lite tävlingsmoment i det hela. Själv har jag ont i en lillfingernagel och blir därför ansvarig för bilen därifrån allting ska dokumenteras. Ett mycket viktigt uppdrag, nästan lika viktigt som Sjöbergs.

    Om NI antar utmaningen så hör av dig mailledes, Linusfloyd har min mailadress...

    SvaraRadera