tisdag 26 juni 2012

Sikeås ersättare klar

Knappt hann nyheten om Sikeås utdragning från norrtvåan komma förrän svaret på deras ersättare trillade in till bloggen. Det blir Sikeås kombatanter i årets kvalspel, Enköpings HF som tar platsen. Enköping lyckades med bedriften att endast förlora tre poäng den gångna säsongen, och bedriften slutar inte där. Man lyckades dessutom med att INTE vinna serien trots det. Imponerande minst sagt.

Herransvarig Pierre Gjuraj Grubbström bekräftar till bloggen.
- Ja, vi har fått frågan och accepterat.

Med detta kan nu samtliga kassörer hos huvudstadsklubbarna andas ut lite grand. En hotellnatt med alla omkostnader mindre. Å andra sidan njuter knappast kassörerna hos norrlänningarna. Nåja, livet är inte rättvist. Personligen tycker jag att det ska bli kanonkul att möta Enköping igen. Trots alla fina tongångar klubbarna emellan finns det en viss rivalitet mellan oss.

Kul för Enköping!

7 kommentarer:

  1. Janne Lindberg BBK HF26 juni 2012 kl. 14:29

    Jag får gratulera Enköping till div 2-platsen, från hela BBK HF. Samtidigt vill jag säga till Sikeå att jag hoppas att ni kommer tillbaka med nya krafter snart!
    Jag undrar nu bara om hela den planerade serien måste stökas om och en ny runda med hallbokningar måste dras igång? Nåja, vi får väl veta det snart. / Janne L

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tyvärr blir det nog som du säger, ett nytt spelprogram. Jag kan tänka mig att det är lite svårt att bara ersätta Sikeå med Enköping rakt av. Dubbelmöte i Piteå och Enköping vore något det. På så vis hade det ju varit enklare med ett norrlandslag, som ersättare, men det är naturligtvis helt riktigt att Enköping får platsen. Poängkoefficientsystemet har talat. Synd bara på spelprogrammet som såg väldigt bra ut måste jag säga. Med lite tur löser förbundet det utan alltför stora ingrepp.

      Radera
  2. Även om det är kul för Enköping är detta ingen bra lösning, det kommer bli stora problem för med halltider för många lag om hela lottningen görs om så jag tror nog man kommer försöka hitta nån speciallösning..

    Men som sagt kul för Enköping men riktigt tråkigt för norrlandshandbollen och framförallt Sikeå! Att vi dessutom får 43 mil till näst närmaste bortamatch nu gör ju inte saken bättre!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tobbe, det är kul att åka buss. ; )

      Tror också att man hittar någon speciallösning istället för att riva upp allting och börja om från ruta ett. Hoppas det inte tar alltför lång tid, är spänd på att se hur de löser det här. Spelprogrammet såg ju så rysligt bra ut också, så jag hoppas att det inte blir alltför stora ingrepp.

      Radera
    2. Mailade det nya spelprogrammet till dig före lunch men du ville tydligen inte ta emot detta! Se till att rensa din inkorg så kan jag göra ett nytt försök.

      Radera
    3. Klart är att det blir ekonomiskt tungt för Enköping, som alltså inte får dubbelmöten på norrlandsresorna.

      Önskar Enköping välkommen till div 2 norra, kommer ihåg inför säsongen 09/10(tror jag) i div 2 östra när man beskrev AIK som det mest otränade div 2 laget någonsin. Vi möttes i premiären det året, minns ni hur det sluta? :)

      Radera
    4. Tack Tobbe, det uppskattas mycket! Men min telia-mejl har fått spader. Det spelar ingen roll om man så tömmer inkorgen helt, den vill inte ta emot vissa filer ändå. Om du får anledning att mejla igen pröva min gmail-adress. Återigen tack!

      Som tur är har jag sett spelschemat ändå. Lite kommentarer på det kommer under torsdagen, men redan nu kan jag väl avslöja att jag inte är lika road som tidigare. Men å andra sidan, vem är jag att klaga? Man kunde ha suttit i Enköpings styrelse.

      Radera