söndag 3 juni 2012

Hipp hipp hurra!

Idag fyller "Dövinkel med Gladh & Sjöberg" 6 månader. Många inlägg har det hunnit bli - och fler ska det bli. Det som från början var en stenhård satsning för att bli en riktigt bra blogg kring norrtvåan har nu -- i alla fall i min värld, "Sjöba" får tala för sig själv -- blivit en satsning för att bli BÄST. Och då menar jag inte bara bäst inom norrtvåan. Jag menar att Dövinkel -- blygsamt, jag vet -- har potential att bli Sveriges överlägset superbästa handbollsblogg. Chanserna för att bli det minskade ju knappast då "Treijner & Söderberg" la ner sin superbra blogg som jag länge har klassat som facit.

Jag undrar lite för mig själv, vad gjorde jag av all den tid som läggs på bloggen för ett halvår sen? Jag kanske arbetade "lite" effektivare på arbetstid? Jag kanske la mer tid på familjen? Nej, så var det inte. Jag satt stilla i soffan med en folköl på kaggen och glodde på TV.

Jag undrar även: vad gjorde just DU innan "Dövinkel med Gladh & Sjöberg" trillade in i cyberrymden?

Fan, jag är rätt stolt över den här lilla bloggen. Det är skitkul att hålla på, och de kontakterna jag har fått i de andra lagen är ovärderliga och mycket roliga.

* * *

Chip o hej! Hurra för MIG (och Sjöberg)...

* * *

...och ja, jag är precis lika självgod som det låter. Och det är jag stolt över det med!

6 kommentarer:

  1. Du har all anledning att vara stolt över Er fina blogg, Magnus! Jag läser den i princip varenda dag, så fortsätt med Ert fina arbete med Dövinkel. / Janne L BBK HF

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi tackar ödmjukast, Janne! Eller ja, jag gör det i alla fall...

      Radera
  2. Er blogg är kanonbra och verkligen nyttig för oss i Täby som behöver lära oss om norrtvåan. Kontaktnätet är imponerande verkligen eftersom allt om nya spelare osv verkar redovisas här. Känner ni alla lag eller hur bär ni er åt egentligen?

    En blogg som också kan vara matnyttig för er att följa är den som Linusfloyd kör om Täbys A- respektive juniorlag http://linusfloydsummagumma.blogg.se/

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket! Och ja, hur bär vi oss åt egentligen? Ett på gränsen till osunt intresse, bra koll på handboll och ett närmast sjukligt intresse är precis som i många andra sammanhang en bra start. Sedan ska man inte glömma alla ute i etern, som vill bidra med intressant info. Sådant är minst lika viktigt och vi hoppas naturligtvis att läsarnas intresse håller i sig även fortsättningsvis.

      Kul för övrigt om vi kan bidra till at ni som nykomlingar känner er hemma och att ni får lite värdefull info om lag, spelare och mycket annat. Välkomna förresten, om jag inte har sagt det!

      Självklart läser vi båda Linusfloyd -- och vi uppskattar hans bloggande mycket!

      Radera
    2. Även jag vill tacka. Kontaktnätet var i princip obefintligt, men med en smartphone så löser sig det mesta. Vill man veta något så är det bara att fråga.

      Alla vi har frågat om intervjuer ställer upp (förutom Denny Tellander som hävdar att vi bara kastar skit på Cliff) och det är näst intill en förutsättning för slutresultatet.

      Radera
  3. Dövinkeln ger ny dimension till handbollensvärld! Bra jobbat!

    SvaraRadera