måndag 4 juni 2012

Tomas Hagman klar för Real AIK

AIK förstärker som aldrig förr. Senast i raden av nyförvärv finner vi återvändarden Tomas Hagman. Tomas startade den förra säsongen i AIK, men gick till sin moderklubb Skånela IF efter halva säsongen. Nu har han alltså kritat på för en ny satsning i den ack så fula gulsvarta trikån (ja, återigen jag är Djurgårdare).

Med den värvningen i hamn kan vi nog börja se AIK tillsammans med HF SIF som storfavoriter till seriesegern. Jag kan inte i min vildaste fantasi se att något lag på fullaste allvar ska kunna vara med och utmana dem. AIK har ju dessutom ännu fler provspelare på gång om jag förstått det rätt, så det här kan bli äckligt bra. Får man dessutom igång sin storbombare Alex Lindholm på vänsternio så, ja...

Denna bild kom som ett brev på posten per MMS direkt efter(?) dagens träning.

Mästerfotograf: Björn Bodén

2 kommentarer:

  1. AIK blir ruskigt starka ser det ut som precis som Vassunda, SIF & Kungsängen. Dom 4 ser ut att vara i särklass nu på försäsongen när man tittar på trupperna.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Både tror och hoppas att du är rätt ute. Dock ska man nog inte glömma Brännan. Härnösandarna må vara lugna på transfermarknaden, men det beror nog snarast på att de har en trupp som de är tillfreds med. De två värvningar de har gjort är dessutom spetsspelare som kan och bör gå in och prestera direkt. Dessutom på positioner där Brännan har haft vissa svagheter. Nä, Brännan har i mina ögon värvat oerhört klokt och blir knappast sämre än förra säsongen. Nu är ju Claesson med från start också...

      Radera