onsdag 27 juni 2012

Pierre Gjuraj Grubbström: "Detta är vad vi tränat, spelat, budgeterat och planerat för"

Som redan nämnts här på bloggen blir det alltså Enköping som tar Sikeås plats i norrtvåan. Bloggen fick tag i herransvarig Pierre Gjuraj Grubbström.

Innan intervjun måste jag bara ge lite specialinformation om honom. Pierre är den enda målvakten jag gjort mål på genom en knorr, med VÄNSTERSLÄGGAN!

**************************

Pierre är/var också den enda målvakt jag sett vakta kassen iförd solhatt.


Tjena Pierre. Gratttis till platsen i norrtvåan!
- Tackar!


Hur högt hoppade de stackars benen av glädje när ni fick frågan?
- Det är såklart mycket viktigt för oss i laget att vi fick platsen. Det har väl varit sådär med motivationen på flera håll för ännu ett år med spel i division III vilket jag hoppas ska vända nu! Personligen blir jag mest glad över att vi nu kommer kunna behålla våra viktiga spelare och motivera samtliga till att träna hårt.


Kommer det att bli några ändringar i upplägget inför nästa säsong nu? Ni har väl ett par träningsmatcher mot lag i den här serien.
- Vi avbokar inga planerade träningsmatcher, vi använder dem till att spela in samtliga i truppen. Vi kommer även att matcha en del mot mellansvenska lag efter sommaren, när vi går in och finputsar själva division 2-laget och dess spel.


Var det ett svårt beslut att ta platsen?
- Beslut? Detta är vad vi tränat, spelat, budgeterat och planerat för. Nu tar vi med oss erfarenheten om vad som händer när man blir mer rädd för att förlora än vad man har vilja att vinna och går vidare i vår satsning.


Norrtvåan är en ny bekantskap för er del. Hur ser ni på det här med dubbelmöten lördag/söndag?
- Jag lirade ju själv gamla norrtvåan ett år med Rosersberg och fick smaka på norrlandshelgerna. Det är ju på inget sätt optimalt att lägga matcher på det viset, men tills vi har kostnadsfördelning utslaget över samtliga division 2-serier är det inget annat sätt som är försvarbart om våra föreningar i norra tvåan ska gå runt ekonomiskt.


Det kommer ju bli lite utav en derbygrupp nu när vi, ni och HF SIF åter spelar i samma serie. Känner du en stor rivalitet klubbarna emellan?
- Ja och nej. Många aktiva i klubbarna känner ju varandra och har spelat med och mot varandra länge. Just vårt lag är ju rätt ungt dock, vi har inte samma rundhänt på spelare som mellan SIF och Vassunda, Jakan och Kungsängen. Vi ligger lite utanför och matar mest Västerås med spelare känns det som. Sedan att jag personligen spelat i Skånela från 5-19 års ålder ger ju de matcherna extra krydda, likaså att jag känner många av spelarna i Vassunda.


Hur kommer Enköping att stå sig i division 2?
- Helt OK tror jag, även om jag tror vi behöver ett år innan vi kan utmana i serietoppen. Men det är helt klart dit vi vill inom överskådlig framtid. Vi är än så länge lite för beroende av vissa spelare samt att våra målvakter behöver plocka på sig lite rutin, men vi rör oss framåt.


Tippa topp-5 för division 2.
- AIK, Brännan, HF SIF lär vara ett toppskikt. Därefter kommer väl ett koppel lag inom 2-3 poäng som i år. Vanskligt att skilja dem åt men varför inte hoppas på VIF och EHF?


Och botten-4.
- Avstår, ingen vill listas här och en nykomling är inte rätt att döma ut förmågan hos motståndarna före seriestart.

2 kommentarer:

  1. största pajjansen jag träffat i mitt liv. vart är pierre gjuraj idag??/ Adam T

    SvaraRadera
  2. Beef!!!
    /Dogge Doggelito

    SvaraRadera