onsdag 13 juni 2012

Upp till kamp!

Läser på alltomhandboll att Flink är säsongens handbollsblogg enligt redaktionen. Det är ju inte annat än en direkt skandal! Det som egentligen retar mig är att när han trycker iväg ett blogginlägg så trillar det in pengar på hans konto ifrån Aftonbladet. När vi smeker iväg ett blogginlägg så får vi på sin höjd tre arga kommentarer ifrån den mest frekventa kommentatorn här på bloggen, "Anonym".

Någonting nästintill komiskt är dessutom att karln helt sonika gick på bloggsemester lagom till kvalmatcherna mot Montenegro. Nu tror ni kanske att jag tycker illa om Flinks blogg, men så är faktiskt inte fallet. Jag tycker faktiskt att det är en helt okej blogg, som man någon gång i veckan klickar in på. Det jag tycker är att de "mindre" bloggarna ska premieras i sådana här sammanhang. När "Treijner & Söderberg" blev prisade för sin blogg 2010 tycker jag att man satte standarden. Nu är den helt väck.

Nej, nu jävlar gott folk är det dags att vi går man ur huse. Tänd facklorna så beger vi oss i gemensam styrka mot alltomhandbolls headquarter och skriker ut: "Dövinkel for the win".

Jag uppmanar samtliga som läser detta att slänga iväg ett mail till info@alltomhandboll.nu där ni tydligt förklarar att "Dövinkel" förtjänar utnämningen, och INGEN annan.

Någonting som också är anmärkningsvärt är att alltomhandboll tyvärr är helt under isen för tillfället. Knappt får de ut ett inlägg trots att de jobbar heltid (?) med handbollsjouralistik. Så svårt kan det inte vara att få fram vettiga inlägg när man kan skriva om precis allt som händer i handbollsverige.

Upp till kamp!

5 kommentarer:

  1. Vilket pris ska du ha gladh? Du skriver ju mest om din familj, Sjöberg Skriver ju iaf lite vettiga saker! Prisa Sjöberg!

    SvaraRadera
  2. Nu har i alla fall jag skickat in min uppmaning till AOH och förklarat vilka som är bäst :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. David Joelsson VIF14 juni 2012 kl. 16:58

      Jag lika så ! :)

      Radera
  3. ...skulle jag inte vilja kalla det. Nog för att det bloggkollegan knappade ihop kan låta kaxigt -- vilket han med all säkerhet var väl medveten om när han formulerade sig -- men det inhyser ju också den "smärtsamma" sanningen. De riktigt bra handbollsbloggarna är få (kollar bara listan över de bloggar som får sina inlägg uppradade på AlltOmHandbolls startsida). Åtminstone i mina ögon (jag kanske är ensam om den uppfattningen) är många av dessa bloggar inte ens i närheten av vår produkt. Det var lite det bloggkollegan ville poängtera med detta inlägg.

    Likväl är vi ödmjuka inför uppgiften och jobbar för ständig förbättring (vi vet att den här bloggen på intet vis är fulländad -- ännu). Vi har bara börjat och så sent som i eftermiddags utarbetade vi ett nytt inslag, som kommer att bli stående från och med i höst. Hoppas det och allt annat ska förnöja.

    SvaraRadera