tisdag 26 juni 2012

Vad händer med Boden?

Döm om min förvåning när jag upptäcker på förbundets hemsida att båda Bodenlagen utgått ifrån förra säsongens norrtrea. Antagligen har det bara blivit helknas någonstans, men det är ju näst intill omöjligt att inte spinna iväg i hjärnan.




OM nu detta inte är något vajsing från förbundets sida ser jag ett ganska roligt scenario framför mig. Ettan i det här fallet blir Norrfjärden, men de får inte tacka ja till en plats uppåt tack vare samarbetet med Strömnäs, det innebär att ny "etta" är Umeå IK. Men då Umeå inte längre finns i herrserierna blir även de tvungna att tacka nej. Då finner vi alltså HK Giron, Kirunas utvecklingslag som etta. Wiips, så har vi ett Swithiod-/Gauthiodscenario framför oss. Där alltså ett U-Lag spelar högre i divisionerna än vad A-laget gör.

Hur ligger det till egentligen? Någon bodensare som kan ge mig svar?

4 kommentarer:

  1. Janne Lindberg, BBK HF26 juni 2012 kl. 08:17

    Tjena!
    Du Gladh, jag satte kaffet i vrångstrupen när jag såg denna tabell för någon månad sedan. Div 3 norra administreras ju av norrbottens handbollsförbund, så jag kontaktade Staffan som sköter det mesta av administationen där. Han hade ingen aning om hur det hade gått till, men något "fel" med tabellen hade hursomhelst uppstått. Jag fick uppfattningen att Staffan skulle fixa till det, men antingen har han glömt det eller inte hunnit med helt enkelt. Det kan vara så att han isf måste lägga in hela serien på nytt.
    Nåja, jag kan garantera att vi lever och mår bra. Det var inget fel på vår seriesger. Vi har fått guldmedaljerna skickade till vårt kansli! ;) Vi kör på med sommarträning. Fyra gemensamma träningpass/vecka plus att grabbarna gymmar på bra. BBK HF tränas av Kenneth Silverplats och Juha Juensuu. Undertecknad agerar lagledare samt att Stefan Fält är huvudansvarig för material. Jag och Stefan hjälps åt med sjuksköterske/massör/trunkbärarjobbet. Johnny Olofsson, tränare och Håkan Tano, lagledare kommer att ha huvudansvaret för vårat B-lag Boden HK som ska spela i div 3. Jag har för avsikt att presentera en spelartrupp för Er på Dövinkel nästa vecka. Mvh Janne L

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ungefär som jag trodde då. Tack för det. Maila listan vid tillfälle du. Du får gärna skicka ner en guldmedalj till mig. Den kan pryda Dövinkels huvudkontor.

      Radera
    2. Janne Lindberg BBK HF26 juni 2012 kl. 09:47

      Magnus! Det hade varit trevligt att skicka en guldmedalj till ert huvudkontor, men de som svettats och fajtats ska ha medaljerna.
      Jag hoppas dock att T-shirten kommer snart Mvh Janne

      Radera
  2. Skoj att Juha ska träna Boden, nu kanske det varit klart länge men för mig blev det en nyhet och helt plötsligt känns Boden betydligt farligare. En grym tränare som med massor av handbollskunskap så där har Boden gjort en bra värvning!

    SvaraRadera