tisdag 5 juni 2012

Thomas Hagman - "Jag blir AIKs utropstecken"

Som vi redan nämt här på bloggen så har tidigare skånelaiten Tomas Hagman nu skrivit på för AIK. Bloggen fick tag i en glad Tomas som ser fram emot nästa säsong.


Inte ens när han representerade Skånela
kunde han låta bli att ha AIK-tröja på sig.



Tjenare Tomas, AIK igen alltså. Tjatade Björn ihjäl dig eller?
- Tjena! Ja, det blev AIK igen efter hårda förhandlingar med Björn. Det som fällde avgörandet var att han skulle köpa in nya bollar till laget om jag skrev på, så nu hoppas jag bara att han håller sin del.

 Har du smällt på honom ordentligt på fotbollsuppvärmningarna som du lovade i den förra intervjun?
- Har inte lyckats få tag i honom än, men fotbollssäsongen har precis börjat. Han kommer inte undan!

 Var det motigt att lämna Skånela efter den succén ni gjorde förra året?
- Klart det känns motigt att lämna Skånela (igen) och grabbarna i laget, men denna gång känns det mer som att jag lämnar med flaggan i topp med tanke på hur det gick. Jag är väldigt stolt över att ha fått vara med och skrivit ett stycke handbollshistoria i SIF och att jag verkligen varit med och bidragit till det. Men nu har det gått en tid och även om jag aldrig får spela i Elitserien så kommer jag att vara på läktaren som den ”12:e spelaren” (el 8:e i handboll?) och ge laget min support därifrån så mycket och ofta jag bara kan.

Men att komma tillbaka till Solnahallen och AIK är som att komma hem igen, så det ska bli riktigt kul att dra på sig den svartgula när säsongen drar igång. Jag är väldigt sugen på att spela handboll och ser fram emot en ny säsong.

Real AIK kommer tillsammans med HF SIF att gå in som storfavoriter när serien drar igång. Är det en angänem känsla?
- Det är inget jag tänker på, jag har inget emot ett favoritskap om det nu är så. Jag vill vinna varje match och kommer att göra (nästan) allt för att vinna oavsett vem som står på andra sidan

Vilka lag ser du som de stora utmanarna?
- Utan att vara allt för insatt så säger jag HF SIF och Vassunda

Vem kommer att bli AIKs stora utropstecken den kommande säsongen?
- För att inte lägga någon onödig press på någon annan så säger jag ödmjukt att jag kommer vara det. Men lagbygget kring ”Real” AIK är inte klart än, det kommer mera så håll utkik, det kommer att bli intressant…

 Tack för en grym blogg, ni gör ett jättebra jobb!!

1 kommentar:

  1. Bra att du tar ansvar Hagman, jag hade lagt all press på D.Larsson att vinna skytteligan i överlägsen stil.

    Vet att du inte kapar mig på fotbollen, du och jag är ju i samma lag.

    / BB

    SvaraRadera