onsdag 25 januari 2012

Brännan om matchen på söndag

här skriver Brännan om matchen på söndag.

4 kommentarer:

  1. 50 spänn för att titta ? då måste firma gladh/david m bjuda på mycket handbollsgodis för att väga upp !!!!

    SvaraRadera
  2. 50:- i inträde är väl inget att bråka om när det bjuds på fin underhållning i 60 minuter! Särskilt inte en match som den här förväntas bli!
    Brännan brukar snitta 250-300 i publik. På stormatcher kan det bli +400.
    Modernt rekord var kvalet mot AIK i förfjol som lockade > 650 personer!

    SvaraRadera
  3. Hade vi väl haft möjlighet att locka folk till matcherna trots inträde hade vi nog gjort detsamma. Jag tycker att det bara är bra ifall att man kan.

    Dock så ska nog "Firma Gladh/David M" bjuda på mycket handbollsgodis ändå.

    SvaraRadera
  4. Då får vi väl hoppas på publikrekord då. Härnösandsbor, gå man ur huse!

    Håller för övrigt med om att det i högsta grad är rimligt med 50 kr i inträde. Har man möjlighet och det inte medför att publiksiffrorna sjunker alltför mycket finns det ingen anledning att inte ta betalt. Brännan är ett publiklag, så varför låta bli. Intäkterna från inträdet är, vågar jag påstå, dessutom betydligt mycket mer värda för ekonomiskt sett hårt belastade föreningar än för den enskilde åskådaren (som för övrigt har valet att inte gå på matchen).

    Ska också bli intressant att se hur publiktillströmningen är i Sundsvall. Jag har själv aldrig spelat borta mot Sundsvall i seniorsammanhang och har därför ingen erfarenhet av sundsvallspubliken, men jag kan tänka mig att konkurrensen från övriga idrotter (basket, ishockey etc.) gör publiken tämligen svårflörtad. Hoppas jag har fel och att den som jag vill minnas (från någon match i Sundsvall Cup) förhållandevis lilla hallen i Skönsberg fylls.

    SvaraRadera