tisdag 10 januari 2012

Sjöberg summerar (div. 4ÖÖ omg. 12)

Då har division 4-serien vänt på riktigt och det är dags att summera helgens matcher. Sammanfattningsvis kan det konstateras att tipset gick sådär och att Lagundas vinstnolla inte längre är intakt.

HK Ceres - Vassunda HK, lördag 12:45 Norrtälje Sportcentrum

Slutresultat: 34 - 22

Mitt tips: 25 - 28

En på förhand högintressant match, som höll för förväntningarna i 30 minuter. Efter paus drog Ceres snabbt ifrån med ett par bollar och vårt u-lag orkade då inte svara. Självklart tråkigt att vi inte orkar stå emot hela vägen in i kaklet och en liten missräkning kan tyckas, men då ska man komma ihåg att det sett till det lag vi ställde på banan i hemmamatchen var en förhållandevis brandskattad trupp som entrade Sportcentrum. Flera av spelarna från den matchen spelade inte nu, då vi senare på eftermiddagen spelade mot Lidingö. Kul dock att Ludvig Andersson (född 95) fortsätter att leverera på en jämn och hög nivå.

Resultatet innebar att Ceres återtog serieledningen i kraft av bättre målskillnad, men räkna med att det blir kamp hela våren.

* * *

Films SK - Strands IF, lördag 14:00 Österbybruks Sph

Slutresultat: 25 - 25

Mitt tips: 29 - 32

Här höjde jag ett varningens finger för hemmalaget, som på intet vis är lättspelade i Österbybruk. Utan att ha några direkta rapporter från matchen kan jag tänka mig att det var tight och tufft spel med mycket kamp på små ytor och mindre skönspel. Strand hade en liten chans att minska gapet till lagen ovanför, men hade nog behövt två poäng. Så blev inte fallet och betydelselösa matcher i mittens rike väntar Hälsingespelarna framöver.

* * *

HK 71 B - Avesta Brovallen HF, söndag 13:15 Sävjaskolan

Slutresultat: 37 - 25

Mitt tips: 30 - 27

Av siffrorna att döma en enkel hemmaseger i en match som åtminstone jag trodde skulle bli mycket jämnare. Inte mycket att säga om mer än att HK 71 B nu står på samma poäng som HK Ceres och vårt eget u-lag. Våren blir med största sannolikhet spännande.

* * *

Upplands Tuna IK - Sala HF, söndag 13:30 Fyrishov B

Slutresultat: 23 - 32

Mitt tips: 32 - 17

En riktig skräll måste man säga, inte minst att det blev en så övertygande bortaseger. Möjligt att UTIK saknade Borg (M9) eller Isaksson (H9) och i sådana fall är man ett klart försvagat lag. Oavsett, en mycket imponerande skalp av västmannlänningarna.

En annan stor fråga var om matchen spelades med vax eller klister. Användes det senare börjar man ju om det hade inverkan på resultatet.

* * *

Lagunda Allmänna IK - Enköpings HF B, söndag 16:00 Örsundsbro Sporthall

Slutresultat: 31 - 30

Mitt tips: 18 - 34

Om resultatet i matchen innan var en skräll vet jag inte vad det här var. Lagunda tog sina första poäng och fick somliga att framstå som en riktig novis när det kommer till tippning. Kul för Lagunda och kul för serien och handbollen att man aldrig kan veta säkert hur en match ska sluta.

* * *

Till helgen väntar nya matcher och ett tips inför dessa kommer under morgondagen. Då kommer även mitt respektive Gladhs tips inför helgens matcher i division 2 norra.

* * *

Ikväll spelas en riktigt viktig streckmatch i i just division 2 norra. Jakobsbergs GoIF tar emot HK Cliff i Viksjö Sporthall. Räkna med en jämn kamp där.

* * *

En summering av den tolfte omgången i tvåan kommer så snart resultatet från kvällens match har rapporterats in. Se till att få det gjort snabbt, tack!

3 kommentarer:

  1. Tipset omgång 13! http://www.laget.se/KSKHERR/35631-nyhetsarkiv-item-2048184.html Cliff torskade mot Jakan 26-20

    SvaraRadera
  2. Trevligt med tips att läsa. En minst sagt svårtippat omgång väntar som bekant. Släng gärna in ditt tips i kommentarsfältet här på bloggen imorgon när jag och Gladh publicerar våra tips, så är du med i tävlingen.

    Beträffande kvällens matchen är slutresultatet 23-16 inrapporterat till förbundet.

    SvaraRadera
  3. Möjligt !! var ingen rolig match å kolla på ! ett riktigt sömnpiller! Var trevligare att kolla bloggarna samt skriva tipset !
    Haha du kan väl länka till mitt
    Tips! Med
    Resultaten är
    Bekväm av mig ! Orkar inte skriva dom på nytt!
    Väl mött
    Djalmar

    SvaraRadera