tisdag 3 januari 2012

Sammanfattning

Till att börja med så kan vi ju konstatera det givna. Serien är brutalt jämn i år. Mellan oss på andra plats och Hornskroken på kvalplats nedåt skiljer det endast 4 poäng. och då ska man veta att kroken dessutom har en sladdmatch att spela kommande vecka.

En liten summering då.

1. Lidingö
Lidingö har hittils kört över i princip varje motståndare. Är snäppet vassare än övriga PUNKT!

2. Vassunda
Vi får väl kalla oss årets komet, nykomlingar som vi är. Men fakta är att vi har seriens bästa försvar, det är jag helt övertygad om.

3. Brännan
Det måste kännas oerhört tungt för de orangea. Har en riktigt stark trupp, tränar antagligen överlägset hårdast. Att inte leda leda denna serie är för dåligt med de förutsättningarna helt enkelt.

4. AIK
I mitt tycke ett smart lag. Rätt så effektiva i sitt tålmodiga (läs: långsamma) anfallspel, men det är ändå bakåt som styrkorna i laget ligger. Får se hur långt det håller nu när Hagman är borta.

5. Sundsvall
Att detta lag kan ligga så pass högt som de gör beror enbart på Oscar Gill och Matte Nordholm. Får Sundsvalls motståndare bort dem ur matchen händer absolut ingenting. Efter det lilla jag sett av Sundsvall i år skulle jag ranka dem som seriens näst sämsta lag.

6. Cliff
Grislaget? Det såg jag ingenting av när vi möttes. Tvärtom!
De har ett av seriens bästa försvar, tillsammans med ett av seriens sämsta anfall.
Kan ju va därför matcherna slutar lika med mellan 16 och 24 mål, VARJE match.

7. Malmberget
Jag måste säga att jag blev imponerad av Malmberget. Ett mycket kompetent lag med framförallt 3 bra niometerspelare. Vi var förvisso fortfarande kvar på flygplatsen när matchen började. Men frågan är om vi vunnit ändå?

8. Kungsängen
Våra motståndare från förra årets kval. Laget som faktiskt nekade oss den plats i tvåan som vi ändå fick.
Vet inte riktigt vad jag ska säga om Kungsängen. Men det är här nere någonstans man hör hemma. Inget vidare anfallsspel, inget vidare försvarsspel och inte heller några superstars i målet heller. Är inte sämst på något. Men inte bättre heller.

9.  Hornskroken
Måste vara en fiaskosäsong såhär långt. Har ett lag för att åtminstonde placera sig på kvalplats (uppåt). Men; torsk mot Sikeå senast och, aj fan. Här är vi nu,

10. Jakobsberg.
Ett lag jag tycker påminner mycket om Kungsängen. Inte bäst på något, inte sämst. Men jag tycker att man borde ligga ett par platser upp i tabellen.

11. Sikeå
Sikeå trodde jag inför säsongen skulle vara ett mittenlag. Men ack så fel man kan ha. Här åks det ur i år, tyvärr. Marcus Öhlund är alldeles för ensam för att få denna skuta att flyta.

12. Kiruna
Tabellen ljuger inte. Jag tänker inte spe på det mer.

2 kommentarer:

  1. Några spelare som stuckit ut i lagen i serien?

    SvaraRadera
  2. Sjöberg kommer med en sådan lista inom kort

    SvaraRadera