tisdag 24 januari 2012

Tipset (div.2N omg 15) Del 1

Nu undrar ni varför jag döper detta till del 1... Svaret är enkelt. Omgång 15 spelas klart först i nästa vecka. Men ett tips per helg ska det vara!

***

Till helgen finner vi 4 stekheta matcher där jag tror att samtliga kan vara svårtippade. Hornskroken åker till Stockholm för att möta Jakobsberg och Cliff.  Och vi i Vassunda åker norrut för att möta Sundsvall och Brännan.

***

Denna vecka är det 2 T-Shirts i potten. En som står mellan VIF Öhman och Thomas Silenius ifrån HF SIF 2.
Den andra kan bli din!

***

För att vara med i tävlingen ska ditt tips ligga i Kommentatorsfältet senast 14:55 på Lördag eftermiddag.

***

Poängsystemet är identiskt med det som användes förra veckan.

Alltså:

Rätt tecken (1X2) samt rätt slutresultat = 8p
Rätt tecken samt rätt målskillnad men fel resultat = 5p
Rätt tecken med fel målskillnad men med ett lags slutresultat = 3p
Rätt tecken men i övrigt fel = 2p
Fel tecken men med ett lags slutresultat = 1p

***

Lö 2012-01-28 15:00
Sundsvall HK - Vassunda IF 

Förra mötet slutade i en förkrossande Vassundaseger. 38-18 skrevs siffrorna till då. Det här är siffror som inte kommer upprepas i helgen. Sundsvall hemma är ett helt annat lag än det som spelar borta. Kommer Oscar Gill igång med skyttet på riktigt blir man livsfarliga. Trots detta vill jag tro att vårt försvar kommer att fälla avgörandet i den här tillställningen. I halvtid en liten ledning som ökas i andra.

Mitt tips: 31-36

***

Lö 2012-01-28 15:45
Jakobsbergs GoIF - Hornskrokens IF

Här tror jag att det kan komma att bli jämnt hela vägen in i kaklet. Förra mötet vanns av Kroken med 2 bollar. Rykten gör gällande att Kroken kommer med en svag trupp till denna Stockholmsresa. Trots detta tror jag att Hornskroken vinner den här täta och ovissa matchen.

Mitt tips: 27-28

***

Sö 2012-01-29 13:00
Brännans IF - Vassunda IF

Oavsett utgång på Lördagen så är det här en match om andraplatsen i tabellen. För oss i Vassunda gäller det att fortsätta på gammal- väl ingången- väg. Försvars och målvaktsspelet är nyckeln till allt! Löser vi detta kommer målen som ett brev på posten. Brännan kommer knappast att släppa iväg oss såsom de gjorde i vår "Gympasal". Då fick vi en drömstart med 11-1 på de första 10 min. Brännan däremot har en grym trend. Man har faktiskt inte förlorat ett enda sedan deras hemska helg i Stockholm i mitten av November. Det gör att de går in i matchen med grymt starkt självförtroende. Och hemma i Öbacka är man duktigt svårslagna!

Hur slutar matchen då? Givetvis tippar jag efter hjärta/förra matchens resultat och tabelläge. Vassundaseger. Men det blir knappt.

Mitt tips: 25-28

***

Sö 2012-01-29 13:15
HK Cliff - Hornskrokens IF

Krokens andra match för helgen. Nu i Skärholmen med Vuvuzelor på läktarna. Ska man orka en dag till med den tunna trupp man har? Jag tror inte det. Cliffs duktiga försvar tror jag tar knäcken på Bodensarna. Och om man nu inte åker med full trupp ser jag det som svårt att orka stå emot hela matchen.
Cliff däremot börjar ånga på ordentligt i serien och kan vid seger här ta otroligt viktiga poäng. Och kanske helt plötsigt vara det största hotet mot Vassunda och Brännan i kampen om kvalplatserna till Div.1.

Mitt tips: 21-19

***

Historiskt sett ska man ju inte ta efter mina och Sjöbergs tips. Men tippa precis tvärtom så kanske det går bättre för just dig!

9 kommentarer:

  1. Magnus, är det jag som räknar galet? Men jag får Öhmans poäng till 13. Är ju så sugen på tröjan, haha! :)

    Mina tips för Omg 15 (del 1):
    Sundsvall-Vassunda 23-29
    Jakobsberg-Hornskroken 28-25
    Brännan-Vassunda 25-27
    Cliff-Hornskroken 24-21

    SvaraRadera
  2. Sundsvall-Vassunda 20-28
    Jakobsberg-Hornskroken 26-23
    Brännan-Vassunda 25-29
    Cliff-Hornskroken 22-21

    SvaraRadera
  3. SHK-VIF 33-35
    Jakan-Kroken 25-26
    BIF-VIF 24-31
    Cliff-Kroken 23-17

    SvaraRadera
    Svar
    1. Och så tror jag att Thomas, liksom jag, har räknat rätt. Öhman hade faktiskt 13 poäng.

      Radera
  4. Jag får thomas till 13 också ?? Mange får dubbel kolla !
    SHK-VIF 24-30
    Jakan-Kroken 27-24
    BIF-VIF 27-31
    Cliff-Kroken 24-22

    SvaraRadera
  5. Lö 2012-01-28
    15:00 Sundsvall HK - Vassunda IF 23-31
    15:45 Jakobsbergs GoIF - Hornskrokens IF 24-26

    Sö 2012-01-29
    13:00 Brännans IF - Vassunda IF 26-28
    13:15 HK Cliff - Hornskrokens IF 21-23

    SvaraRadera
  6. Sundsvall - vassunda 26-32
    Jakobsberg - hornskroken 26-28
    Brännan - vassunda 27-33
    Cliff - hornskroken 24-23

    SvaraRadera
  7. Sundsvall - Vassunda 24- 31
    Jakobsberg - hornskroken 23 - 26
    Brännan - Vassunda 26 - 30
    Cliff - hornskroken 23 - 21

    SvaraRadera
  8. Magnus, snyggt träffat på Cliff-Kroken. Men nu är det dags att klargöra hur det egentligen slutade i tipsomg. 14.....

    SvaraRadera