fredag 13 januari 2012

The long walk of shame?

Finns risk att både jag och Sjöberg kommer få skämmas imorgon då vi båda tippat Malmberget som vinnare mot Brännan.

***

I vår bortamatch mot Malmberget blev vi totalt utspelade, för den första och enda gången i år. Övriga matcher har vi, även om vi förlorat i alla fall varit med på banan. Så var inte fallet i denna match. Niometerstrion i Malmberget bestående av Sjöström, Jonasson och Johansson hade total lekstuga. Varje skott gick stolpe in, de lyckades med varje genombrott och var rent allmänt överjävliga.
Hade dessa tre herrar spelat tillsammans i varje match hade man inte förlorat många poäng, det är jag tämligen övertygad om.

När jag idag läser Malmbergets blogg så ser jag att både Sjöström och Jonasson verkar vara borta från spel.

Det här är oerhört synd för hela serien, och kanske framförallt för oss i Vassunda. Kan man inte matcha bästa laget så kommer man att "ge bort" poäng till lag som, hmm, inte ska ha dem. I det här fallet Brännan som jagar oss i tabellen.

Med det sagt så är det ändå inte säkert att Malmberget skulle vinna även med den bästa uppställningen. Man får inte glömma bort att Brännan är ett oerhört kompetent lag med en hög toppnivå.

***

Det här var något av ett tidigt försvarstal. Går det åt... Kanske man får vänta till 5 min före matchstart med att lägga in tipset.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar