måndag 16 januari 2012

Sjöberg summerar (div. 4ÖÖ omg. 13)

En uppskjuten match, tre planenliga resultat och en överraskande stor hemmavinst. Det är vad herrfyran har att erbjuda när det är dags att summera omgång 13.

Enköpings HF B - Bålsta IF, lördag 16:15 Enköping IH A-hall

Slutresultat: 47 - 23

Mitt tips: 28 - 22

Förväntad hemmaseger där Enköping även hann sticka iväg ordentligt i målprotokollet. Presterar man liknande resultat framöver har man goda chanser att ta en placering på övre halvan och, vem vet, kanske kan man även skaka topplagen i någon enstaka match. Mycket hänger naturligtvis på huruvida man kan förstärka laget med spelare från a-laget. Förmodar att det finns goda möjligheter till det då Enköping har en bred trupp och en del spelare som får begränsat med speltid i division 3.

* * *

Strands IF - HK 71 B, lördag 16:30 Hudiksvalls IH

Slutresultat: 30 - 18

Mitt tips: 26 - 28

Klar hemmaseger i en match som på förhand kändes mycket oviss. Uppgifter gör gällande att HK 71 hade ont om folk och tvingades hämta förstärkning i form av USIF:s A-pojkar. Direkt in i hetluften för dessa killar, som (Philip Skatt undantaget) mig veterligen aldrig tidigare har känt på seniorspel. Debuten kunde ha blivit roligare, men man är säkert en erfarenhet rikare.

Resultatet innebär att Strand får viss kontakt med HK 71, som halkar efter toppduon bestående av Ceres och Vassunda. HK 71 har fortfarande tre poängs marginal ned till Strand, men fortsätter problemen med att få ihop lag kan det avståndet vara borta fortare än kvickt.

* * *

Sala HF - Lagunda Allmänna IK, lördag 17:00 Sala Idrottshall

Slutresultat: Uppskjuten

Mitt tips: 32 - 21

Uppskjuten på grund av ännu okänd anledning. Dock kan jag tänka mig att LAIK inte ville få lördagkvällen förstörd till följd av bortamatch och därför bad om att få den flyttad. Så vitt jag har förstått det hela är det också den inofficiella förklaringen till varför vår match mot nämnda LAIK blev flyttad till en måndag. Tycker mig även kunna se att LAIK:s hemmamatcher konsekvent är förlagda till söndagar kl 16:00, något som knappast försvagar min tes.

Vill för övrigt poängtera att jag inte lägger någon värdering i lagets eventuella inställning. Snarare är det väl en aning upplyftande att det finns utrymme för sådant i sportens mycket pragmatiska (notera att det inte är något fel på det heller) värld.

* * *

Avesta Brovallen HF - HK Ceres, lördag 18:00 Kopparhallen

Slutresultat: 30 - 43

Mitt tips: 24 - 52

Ceres ångar på och behåller serieledningen åtminstone en vecka till.

* * *

Vassunda HK - Upplands Tuna IK, lördag 18:00 Alsikehallen

Slutresultat: 35 - 13

Mitt tips: 35 - 22

Bloggkollega Gladh har redan redogjort för föreställningen, så jag väljer att bara nämna det faktum att vi har lika många poäng som Ceres och fortfarande är med i kampen om seriesegern.

Noterbart är även att jag (tro det eller ej!) tippade rätt antal mål för vår del.

2 kommentarer:

  1. David Joelsson VIF16 januari 2012 kl. 17:50

    Mega nära att tippa prick på Sala - Lagunda !! Tippade 32-22, en boll för Lagunda ifrån !! :(

    SvaraRadera
  2. Imponerande av dig att vara så nära rätt resultat, när matchen blev uppskjuten. ;)

    SvaraRadera