måndag 30 januari 2012

Resultat Dövinkeltipset omgång 15(del1)

Denna vecka var en svårtippad en. Det var endast tre personer som lyckades med den tvivelaktiga bedriften att sätta rätt vinnare i två matcher. Det var vår -- snart på bloggen -- legendariska coach Öhman samt Linus ifrån Jakobsberg och Thomas Silenius som hade tippad Krokentorsk i båda matcherna.

Snyggt jobbat!

Men vad hjälpte väl det när vår alldeles egna bloggkung lyckades med något så unikt som ett helt korrekt resultat. Med 21 - 19 till Cliff prickade Gladh in det historiska första korrekta resultatet i Dövinkeltipsets snart månadslånga historia. Hatten av för mig och ni andra kan nu börja se upp till mig som den guru jag egentligen är. Nej, skämt åsido. I övrigt var jag inte ens med på banan och ett bra resultat ska inte innebära att jag knycker åt mig tröjan för mig själv.

Därför har tävlingskommiten (Tipsdiktator Gladh) beslutat att låta poängen från denna omgång följa med till omgång 15(del 2) och omgång 16 som spelas i kommande helg. Det kommer alltså att vara 8 matcher att tippa i helgen.

I bottenträsket hittar vi PA som har skrapat ihop en ynka pinne. Men det är ingenting i jämförelse med det vår egen David Joelsson har lyckats med. David har slagit världsrekord i uselhet i "Dövinkeltipset"! 0(NOLL) poäng.

***

Med en tredjedel av tippet avgjort har vi fått fram följande ställning.

1.   Gladh 8p
2.   Jacob Öhman - VIF 7p
3.   Robin - VIF, Sjöberg - VIF, Thomas S  - HF SIF 2 5p
6.   Linus - Jakobsberg 4p
7.   Ericson - VIF, Göthe - VIF 2p
8.   PA - Kroken 1p
9.   David J - VIF 0p





/Historisk tipsguru Gladh

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar