torsdag 12 januari 2012

Intervju med AIKs Johannes Reicke

                                                    Foto: Anders Lundström
Johannes testar bössan mot Vassunda


I det förra mötet mot AIK var det en spelare som stack ut lite mer än alla andra. En inte allt för bitig kille på V9. Jag pratar om Johannes Reicke. Karln smällde in 11 mål mot oss och får nog ses som AIK´s bästa spelare i den matchen.

"Dövinkel" har ställt några frågor till Johannes, svaren på dessa finns att läsa här nedan.



Hej Johannes, vad tycker du om AIK´s säsong så här långt?

Jag tycker vi har gjort det bra hittills, men som alla lag så har man sina sämre respektive bättre matcher. Men jag tycker ändå att vi har haft rätt så stabil säsong än så länge.

Vad har förlusten av brorsan betytt för er?


Ja, vad ska jag säga? Han är en riktigt duktig handbollspelare och det gör det ju inte sämre att han är vänsterhänt haha. Första matchen utan honom i serien var mot er senast och det gick ju rätt bra ändå. Men det är klart att det märks ibland att han saknas.
För egen del så kändes det tråkigt eftersom jag haft en dröm som liten att få spela med honom. Men de var kul så länge det varade hehe.

Vem har varit er viktigaste spelare så här långt?

Oj, svår fråga. Hmm.. Alla drar ju sitt strå till stacken så att säga, ska jag vara ärlig så tror jag faktiskt att jag svarar: LAGET. När vi spelar som vi vet att vi klarar av så är vi rätt svårstoppade.


INFÖR VASSUNDA MATCHEN

Ni förlorade förra mötet med en boll, kändes det resultatet rättvist?

En förlust sådär med ett mål känns väl aldrig rättvist och man går gärna o grämer sig om man missat under matchen. Men ett lika hade nog suttit mer till matchen skulle jag vilja säga. Förluster är aldrig roliga. Svider mer med uddamålsförluster.


Varför förlorade ni?

Vi missade för mycket enkla kontringar, vet inte vad det beror på men de ska inte hända igen. Missade kanske i avgörande lägen ibland men i övrig är det en gåta för mig.

Du gjorde 11 mål senast mot oss, kommer det att bli likadant denna match?


Haha jadu, vad tror du själv? 11 är ett bra mål, inte för att jag redan nu vet hur många jag kommer att göra, men man kan ju hoppas att det blir där i krokarna igen. 


Vad kommer vara viktigt för AIK i denna match?

Att spela som ett lag och göra det vi är bra på. 


Till sist: Hur slutar matchen?

Vågar inte sticka ut näsan och säga något resultat, men jag vill tro att vi är tillräckligt starka hemma för att kunna vinna matchen.

#24 Johannes Reicke AIK HANDBOLL

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar