tisdag 17 januari 2012

Tipset omgång 14 (div 2.N omg.14)

Dövinkeltipset vanns ju förra veckan som bekant av P-A från Hornskroken efter en imponerande rad.
Denna vecka tänkte jag att tröjan skulle stanna i Vassundahänder, rättare sagt MINA! Sjöberg imponerade ju inte direkt och ska väl vara glad att han fick några poäng alls.

***

Jag har beslutat att göra om poängsystemet i tipset till följande:

Rätt tecken (1X2) samt rätt slutresultat = 8p
Rätt tecken samt rätt målskillnad men fel resultat = 5p
Rätt tecken med fel målskillnad men med ett lags slutresultat = 3p
Rätt tecken men i övrigt fel = 2p
Fel tecken men med ett lags slutresultat = 1p

Detta för att man ska slippa hålla på att plussa ihop samma match på 2-3 olika vis för att få fram rätt poäng.

Så med det sagt är det bara att lägga ert tips i detta kommentatorsfält. Så kanske det blir just DU som plockar hem den så åtråvärda och otroligt limiterade Dövinkeltröjan (som inte ens är tryckt än, men vi jobbar på det).

Lycka till! Nedan hittar ni mitt tips som kanske är i det närmasta att betrakta som ett facit.

***

Omgång 14 står framför oss och till helgen finns det fem matcher att se fram mot. Helgens stora favorit blir nog Hornskroken som åker norrut till Kiruna. Den i mitt tycke svåraste matchen att tippa blir Cliff som tar emot AIK.

***
Lördag 2012-01-21 14:00 Jenningshallen
Sikeå - Brännan
Norrlandsmöte som enligt vad jag förstått har lite utav en derbykaraktär.
Båda lagen kommer med varsin storseger i bagaget och självförtroendet bör vara på topp. Men jag har ändå svårt att se att Sikeå rubbar Brännan denna gång. Jag tror att Brännan leder med en 3-4 bollar i paus som sedan kommer att öka ju längre matchen går. Dock skulle ju inte en Sikeåseger smaka illa i munnen och omöjligt är det inte!

Mitt tips: 24-33

***
Lördag 2012-01-21 16:15 Gångsätrahallen
Lidingö - Kungsängen
Lidingö kommer direkt ifrån en förkrossande seger över Jakobsberg. Man satte nog nivån för resten av säsongen i den matchen. Jag tror att Lidingö tar en klar seger utan att förta sig. Dock får man inte underskatta Kungsängen. Trots förlust mot Cliff senast har man i övrigt visat bra resultat på slutet med bland annat seger mot AIK.

Mitt tips: 26-18

***

Lördag 2012-01-21 17:20 Alsikehallen
Vassunda IF - Jakobsberg
Oerhört viktig match för båda lagen. För Vassundas del är det bara seger som räknas. Vi får inte tappa poäng i den här typen av matcherna om vi vill behålla vår kvalplats vi för närvarande har.
För Jakobsberg är det iofs också en kvalplats man innehar, men av den tråkigare typen. Man kommer att behöva "sno" poäng mot några av lagen ovanför i tabellen. Men det händer inte här!
Vi tar kommandot från start och håller det enda in i mål.

Mitt tips:36-27

***
Söndag 2012-01-22 15:00 Skärholmshallen
HK Cliff - AIK
I mitt tycke den match som på förhand känns mest öppen. Cliff har garanterat bättre tålamod med AIKs tålmodiga (långsamma) spel än vad vi hade. Cliff slog dessutom Kungsängen förra veckan så man går in i matchen med huvudet högt. AIK däremot tog 1 poäng mot oss i Vassunda förra veckan och åkte faktiskt på smörj mot Kungsängen matchen innan.
Slutsats: AIK är det bättre laget, men hemmaplan samt form talar för Cliff. KRYSS!

Mitt tips: 19-19

***

Söndag 2012-01-22 17:30 Kiruna Sporthall

Kiruna - Hornskroken
Här ska Hornskroken bara vinna. Man vill komma åt en kvalplats och då MÅSTE man slå Kiruna. Det tror jag också att man gör, övertygande dessutom. Kontringsstarka Kroken kommer att få tillfälle att kontra mycket och därigenom få massvis av anfall emot sig. Det är anledningen till att jag tippar så pass många mål till Kiruna. Blir nog målrikt helt enkelt och Kirunapubliken får valuta för sina pengar.

Mitt tips: 27-44

10 kommentarer:

  1. Tips Omg 14:

    Sikeå-Brännan 23-31
    Lidingö-Kungsängen 29-19
    Vassunda-Jakobsberg 32-23
    Cliff-AIK 23-21
    Kiruna-Hornskroken 22-33

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hur kan du inte tippa oss som segrare :0 // jonte

      Radera
    2. Haha, det hade då varit för att du spelar där Jonte :) Men det är ju så mycket prestige på dessa tippningar så man kan inte alltid följa hjärtat! Hoppas du kan förlåta mig! Haha :)

      Det är en svårtippad match o jag tänkte lite så att dom flesta tippar nog på er, men jag anar "skräll" i den här matchen, tyvärr. Återstår att se. Lycka till!

      Vi hörs Jonte! /Thomas

      Radera
  2. SSK-BIF 26-37
    LSK - KSK 31-18
    VIF - Jakan 33-20
    Cliff - AIK 17-23
    KHK - Kroken 26-31

    Med risk för att få äta upp målskillnaden i KHK-Kroken. Är inte Kiruna på gång?

    SvaraRadera
  3. Sikeå-Brännan 23-35
    Lidingö-Kungsängen 36-23
    Vassunda-Jakobsberg 35-24
    Cliff-AIK 22-25
    Kiruna-Hornskroken 21-34

    SvaraRadera
  4. Tipset på hemsidan!

    Mitt tips!
    Sikeå-Brännan
    17-26
    Vassunda-Jakobsberg
    34-23
    Cliff - AIK
    21-24
    Kiruna -Hornskroken
    23-44
    Lidingö-Ksk
    21-22

    SvaraRadera
  5. Agneta Joelsson
    Sikeå - Brännan 22-25
    Lidingö - Kungsängen 33-24
    Vassunda - Jakobsberg 29-21
    Cliff - Aik 24-23
    Kiruna - hornskroken 22-31

    SvaraRadera
  6. Sikeå-Brännan 24-29
    Lidingö-Kungsängen 28-23
    Vassunda-Jakobsberg 30-19
    Cliff-AIK 22-21
    Kiruna-Hornskroken 24-32

    SvaraRadera
  7. Sikeå-Brännan 22-24
    Lidingö-Kungsängen 28-23
    Vassunda-Jakobsberg 29-17
    Cliff-AIK 23-25
    Kiruna-Hornskroken 21-32

    SvaraRadera
  8. Sikeå-Brännan 19-28
    Lidingö-Kungsängen 34-18
    Vassunda-Jakobsberg 26-18
    Cliff-AIK 19-27
    Kiruna-Hornskroken 24-26

    SvaraRadera