lördag 28 januari 2012

Brännans Andreas Jansson om matchen imorgon

Match mot Brännan imorgon och givetvis har "Dövinkel med Gladh och Sjöberg" tagit pulsen på Andreas Jansson, en av två tränare i härnösandslaget.

Vassunda är ett lag som har överraskat positivt på mig, inför säsongen kom man upp från div 3 på en gratisplats efter missat kval så att tippa dem som topplag redan i år trodde nog ingen innan serien drog igång. Men med ett par nyförvärv så har de fått ihop det till ett lag som enligt min mening hittills har den högsta nivån i spelet när de får allt att stämma, det visade de inte minst i matchen mot Lidingö. Med andra ord så verkar det som att tränartrojkan i Vassunda har gjort ett gediget jobb med laget.

Sist vi var nere i Knivsta så fick vi oss en lektion i både fartfylld handboll och individuella prestationer. Vi satt kvar på bussen när matchen började och efter underläget 11-1 efter ca 10 min blev uppförsbacken för lång för att kunna göra nån spänning av matchen. Detta kommer inte att hända igen!!

Vi har efter en trevande höstsäsong börjat få ihop laget mer och mer, och framförallt så har försvars- och målvaktsspelet börjat stämma för oss.

Jag ser med tillförsikt fram emot denna match som kan komma att avgöra andraplatsen i serien, även om det är många matcher kvar. Jag tror Vassunda är lika sugna som vi på att knipa denna plats, så jag räknar med en stenhård kamp i 60 min. Det lag med bäst tålamod kommer att gå vinnande från denna match.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar