tisdag 13 mars 2012

Denny, förlåt oss!

Tyvärr kommer vi inte att kunna bjuda på några tankar ifrån HK Cliff inför helgens högintressanta drabbning. Detta sedan HK Cliffs tränare Denny Tellander tydligt talat om för undertecknad vad han tycker om vår skapelse Dövinkel.


Tydligen så tycker Denny att det enda vi håller på med är skriva illa om Cliff. I korta drag kan väl sägas att pajkastning är egentligen vår huvudsakliga syssla. Framförallt när det handlar om Cliff. I stort sett var det väl bloggens syfte att kasta skit på Cliff.


I övrigt är vi tydligen extremt enögda. Och det är klart att vi är det, när det handlar om vårt vackra Vassunda, men i övrigt tycker jag att vi gör allt vi kan för att vara så objektiva vi bara kan. Ett exempel på den objektiviteten är ju att vi alltid försöker förmedla både våra egna- som våra motståndartränares tankar inför varje match.


Vad han däremot inte köpte var när jag i lugna ord förklarade att vi även vid flera tillfällen har hyllat Cliff för deras mycket kompetenta försvarsspel. Det kände han tydligen inte till. Vi har även hyllat den vinnarmentalitet laget uppenbarligen har.


Denny, det kommer finnas tillfälle att ge igen för den pajkastning vi sysslat med på lördag - bokstavligt.


***


Är det någon annan inom HK Cliff som skulle vilja dela med sig av lite tankar inför matchen så är det bara att maila mig. Tryck på mitt namn här nedan så kommer min e-postadress upp.


***


I övrigt kan väl konstateras att detta- liksom andra medier knappast kan rosa hela tiden. Det finns inte ett enda lag -- inklusive Vassunda -- som enbart fått positiva ord skrivna om sig.

6 kommentarer:

  1. Haha sjukt roligt! Jag är ju nästan besviken att ni bara skriver positivt om alla hela tiden! Killen måste ju skämta om han menar att ni enögda! Finns det någon förenings hemsida som inte är partisk!? Nej han måste helt enkelt driva med er och försöka sig på nån psykning inför sista matchen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Säg inte för mycket Tobias .Kolla arkiven i materielskåpet Denny har nog tränat Brännan :)....

      Radera
  2. Ja absolut, håller med Tobias. Jag tycker eran blogg är absolut bäst inom div II. Kanske Denny ska starta en egen blogg istället så han kan visa hur han tycker en blogg ska vara?

    SvaraRadera
  3. Vad har det med saken att göra? Vem han än har tränat så kan han väl skämta nu? Skulle någon av mina bröder säga samma sak skulle jag ifrågasätta det också. Klart som tusan en blogg ska vara enögd och ifrågasättande!;)

    SvaraRadera
  4. Håller med övriga. Cliff har inte fått mer "skit" än något annat lag. Och självklart är man ju enögd. Lidingö är bäst. Cliff håller inte som kvallag, både Vassunda och Kungsängen är bättre, men heja Vassunda. //Mia från Ön

    SvaraRadera
  5. Det är tråkigt att folk tar allt som skrivs i bloggen på så dödligt allvar!
    Jag tycker Dövinkel har en lagom kaxig, fullt berättigad enögd, och en härlig "glimt i ögat nivå"! Man får inte glömma att den ska läsas ur Vassundas perspektiv och att det INTE är en saklig och neutral bedömning!
    Fortsätt ert goda arbete och låt er inte nedslås av den obetydliga kritik som ges, iaf jämfört med de hyllningar ni får!

    SvaraRadera