torsdag 15 mars 2012

Tipset omgång 22 (Div2 N)

Det har blivit dags för division 2 norras sista omgång. Detta gör att årets sista tröja ska försöka hitta sin nya ägare. Den sista omgången är högintressant med flera viktiga matcher, där vårt möte mot Cliff kanske kan räknas som det hetaste.


* * *


Som alltid är poängsystemet enligt följande;
Rätt tecken (1X2) samt rätt slutresultat = 8p
Rätt tecken samt rätt målskillnad men fel resultat = 5p
Rätt tecken med fel målskillnad men med ett lags slutresultat = 3p
Rätt tecken men i övrigt fel = 2p
Fel tecken men med ett lags slutresultat = 1p

* * *


Vassunda IF - HK Cliff, lördag 16:00 Alsikehallen


Helgens absolut viktigaste match. Vi har allt i våra egna händer, och hemma i Alsikehallen kan ingen motståndare känna sig säker. Kan tänka mig att man i Kungsängenläger helt plötsligt blivit stora Cliffsupportrar. Men vad hjälper det? Matchen kommer troligtvis i det närmaste att kunna liknas vid ett krig. Vi behöver oavgjort, men vi går givetvis för seger. Kan vi bara lösa Cliffs duktiga 5-1 försvar och ha lite kyla när vi ställs mot All-starmålvakten Korab är mycket vunnet. Bakåt vet vi att vi är bra! Jag tror på en knapp Vassundaledning i halvtid. I andra byter vi mål med varandra, för att tillslut sluta med en Vassundaseger.
Mitt tips: 24 - 23
 
 
* * *
 
 
Kiruna HK - Brännans IF, lördag 16:00 Kiruna Sporthall


Bussresa deluxe väntar Brännan. 180 mil i buss ska avklaras för att spela en totalt oviktig match. Visst vill Brännan vinna matchen för att komma in i kvalspelet med en positiv känsla. Kiruna vill förstås avsluta sitt division 2 äventyr med stil. Men det går inte att blunda för den monstruösa kvalitetsskillnad det är mellan lagen. Brännan ställer antagligen upp med en hel del spelare som fått sparsamt med speltid under säsongen. Dessa spelare är i så fall hungriga och vill visa att platsen ska vara deras. Brännan vinner stort.
 
 
Mitt tips: 27 - 41
 
* * *

Hornskrokens IF - Malmbergets AIF, lördag 16:00 Hildursborg

 
Hornskroken enda sporre i den här matchen måste ju vara att avsluta säsongen med stil. Man vet att man även fortsättningsvis kommer vara ett division 2 lag. För Malmberget kan hela säsongen avslutas här. Sikeå jagar i bakhasorna och det enda sättet att säkra sin kvalplats för fortsatt spel i tvåan är seger. Men av det lilla jag har sett av lagen i slutskedet av serien ser jag bara ett enda scenario. Hornskroken kommer kontra sönder Malmberget. Om Sjöberg var försiktig i sitt tips tar jag i desto mer.
 
Mitt tips: 35 - 23
* * *
 

Sikeå SK - Sundsvall, lördag 16:00 Jenningshallen


Det här skulle mycket väl kunna bli en jämn och trevlig match. Men jag tror att Sikeå- som har allt att spela för är det hungrigare laget. Sundsvall är egentligen inte mycket bättre än Sikeå på något sätt. Jag tror att Sikeå skjuter sönder Sundsvall i första halvlek för att sedan kontrollera tillställningen i andra.

 
Mitt tips: 29 - 25


* * *


Lidingö SK - AIK Handboll, lördag 16:00 Gångsätrahallen


Segerbanketten är bokad för Lidingö. Lidingö kommer troligtvis att vilja visa hemmapubliken att matchen mot Cliff var en engångsföreteelse. Frågan är dock om inte tankarna kan vara på annat håll ändå. Det är svårt att plocka fram den extrema vinnarinstinkten när det ändå inte gäller något. Jobbigt att Sjöberg tippade AIK seger. Jag trodde jag skulle vara ensam (Björn undantagen).
Mitt tips: 22 - 25
 
 
* * *

Kungsängen SK - Jakobsbergs GoIF, lördag 16:00 Ekhammarhallen
 
 
Kungsängen har möjligheten att knipa vår(MIN!) kvalplats. Med det spel de visat upp på slutet tror jag inte att Jakobsberg kommer ha en suck. Det kommer att skjutas från höger och vänster med spelgeniet Ingvar styrandes ifrån mitten. Med Vassundas seger mot Cliff kommer det ändå inte att hjälpa och Kungsängen får i vilket fall avsluta säsongen med stil.
 
 
Mitt tips: 29 - 20
 
 
 

6 kommentarer:

  1. VIF-Cliff 22-22
    KHK-BIF 29-38
    Kroken-MAIF 29-21
    SSK-SHK 24-23
    LSK-AIK 23-27
    KSK-Jakan 35-22

    SvaraRadera
  2. Klart att inte Lidingö tappar poäng två matcher i rad!
    LSK-AIK 32-19

    SvaraRadera
  3. Lidingö-AIK 23-26
    Vassunda-Cliff 23-25
    Hornskroken-Malmberget 28-22
    Sikeå-Sundsvall 27-23
    Kiruna-Brännan 23-38
    Kungsängen-Jakobsberg 29-25

    SvaraRadera
  4. Här kmr facit!
    Vill ha ett bar shorts till förra veckans tipsvinst när detta går in!

    VIF-Cliff 27-22
    KHK-BIF 28-33
    Kroken-MAIF 29-25
    SSK-SHK 30-21
    LSK-AIK 27-22
    KSK-Jakan 32-26

    Lycka till i helgen och jag hoppas vi syns nästa sess!!!
    //
    Roger Sikeå

    SvaraRadera
  5. Lö 2012-03-17
    16:00 Vassunda IF - HK Cliff 25-21
    16:00 Kiruna HK - Brännans IF 20 - 35
    16:00 Hornskrokens IF - Malmbergets AIF 32-27
    16:00 Sikeå SK - Sundsvall HK 26-22
    16:00 Lidingö SK - AIK 27-24
    16:00 Kungsängens SK - Jakobsbergs GoIF 35-24

    SvaraRadera
  6. Thomas Silenius16 mars 2012 kl. 19:41

    Vassunda-Cliff 26-24
    Kiruna-Brännan 22-31
    Hornskroken-Malmberget 31-25
    Sikeå-Sundsvall 27-25
    Lidingö-AIK 26-21
    Kungsängen-Jakobsberg 33-26

    SvaraRadera