onsdag 7 mars 2012

Tipset omgång 20 (Div.2 N)

Bloggandes från en mobiltelefon blir det här med tipset kanske inte en alltför vacker syn. Men förhandsfacitet måste upp!

Så in och lägg dina tips i kommentatorsfältet här nedan.


***

Jakobsbergs GoIF - AIK Handboll, lördag 13:45 Viksjö Sporthall

AIK har egentligen inte längre någon egentlig möjlighet till avancemang i seriesystemet denna säsong. Men det finns trots allt en liten, minimal möjlighet att knäppa Vassunda och Kungsängen på näsan. Med detta i ryggen tror jag att man kommer att vinna över Jakobsberg som nog bör fundera över hur man ska studera eventuella kvalmotståndare i fortsättningen. Jakobsbergs möjlighet ligger i att målvakterna stänger igen butiken samtidigt som att lagets duktiga niometersspelare levererar sina bästa matcher för säsongen.

Mitt tips: 24 - 28

* * *

Lidingö SK - HK Cliff, lördag 15:00 Gångsätrahallen

Seriens två -- kanske -- starkaste försvar ställs mot varandra. Det är även en match i matchen mellan två av seriens överlägsna burväktare. Bäddar detta för målsnål match? Ja, det tror jag. Lidingös försvar är både bättre och stabilare, men framför allt har man en riktigt vass offensiv med ett riktigt genomarbetat grundspel. Trots att seriesegern redan är hemma tror jag att man absolut inte vill förlora mot Staffan Olssons gamla klubb. Seger Lidingö!

Mitt tips: 24 - 14

* * *

Sundsvall HK - Kiruna HK, lördag 15:00 Skönbergs Sporthall

"Det här blir lördagen då Sundsvall ser till att definitivt säkra kontraktet." - Gabriel Sjöberg

Jag kan inte annat än att hålla med. Det är klasskillnad lagen emellan och Sundsvall har faktiskt något att spela för, något knappast Kiruna kan skryta med. Gill/Nordholm kommer ha lekstuga med ett trött försvar. Storstorsk, men Isaksson gör 10 pytsar. Kom ihåg var ni hörde det först. 

Mitt tips: 34 - 21

* * *

Brännans IF - Hornskrokens IF, lördag 16:00 Öbacka SC

Kvalklara Brännan tar emot ett -- för stunden -- brutalt bra Hornskroken. I Brännalägret har ett visst fysfenomen, Marcus Claesson vaknat till liv ordentligt. Det ensamt kan vara skillnaden lagen emellan. Nu tror jag dock inte att Hornskroken kommer till Öbacka utan chans. Nej, Kroken är ett riktigt bra lag och med toppspelare som Johan Gross och Jens Nilsson i laget får Brännan ta i med hårdhandskarna. Mycket svammel och lite slutsats, jag vet. Men jag har lite skrällkänsla i mig. DRAW!

Mitt tips: 28 - 28

* * *

Malmbergets AIF - Sikeå SK, lördag 16:00 Malmbergets Sporthall

Efter att gång efter annan trott på Malmberget borde jag kanske följa mina tidigare tips. Men det Sikeå vi mötte häromveckan var hästlängder bättre än det Malmberget vi mötte. Nu kanske det till stor del beror på hemma/bortaplan, men så stor skillnad ska det egentligen inte behöva vara. Lyckas Sikeå skrapa ihop det gamla gardet kommer MAIF få det läskigt svårt. Det krävs att Jonasson och Johansson får hjälp av sina medspelare, för ensamma vinner de inte.

Mitt tips: 25 - 27

* * *

Vassunda IF - Kungsängens SK, lördag 18:30 Alsikehallen

I Brännalägren talas det om minst 600 personer på läktarna. Vi hoppas stenhårt på att detta blir vår bästa publikmatch för säsongen, med förhoppningsvis åtminstonde hälften av de siffrorna på läktarna i gympasalen kommer det bli ett sjuhelsikes liv i luckan. Med den underbara publiken kommer Kungsängen inte ens att höra sig själva tänka. Jag tror att vi lärt oss läxan ifrån de hemska kvalmatcherna i Ekhammar för nästan ett år sedan. Det visade vi i senaste mötet med norrortarna.

Här säkras kvalplatsen! Det blir identiska siffror från det senaste mötet i Alsikehallen.

Mitt tips: 37 - 27

5 kommentarer:

  1. Jakan-AIK 16-24
    LSK-Cliff 27-18
    SHK-KHK 36-19
    BIF-HIF 30-24
    MAIF-SSK 23-29
    VIF-KSK 29-26

    SvaraRadera
  2. Thomas Silenius9 mars 2012 kl. 16:11

    Jakobsberg-AIK 23-26
    Lidingö-Cliff 24-18
    Sundsvall-Kiruna 34-22
    Brännan-Hornskroken 33-26
    Malmberget-Sikeå 27-25
    Vassunda-Kungsängen 33-30

    SvaraRadera
  3. Chris Ramirez HF SIF29 mars 2012 kl. 22:09

    Jakobsberg-AIK 22-28
    Lidingö-Cliff 28-19
    Sundsvall-Kiruna 30-20
    Brännan-Hornskroken 27-21
    Malmberget-Sikeå 23-21
    Vassunda-Kungsängen 29-28

    SvaraRadera
  4. Jakobsberg-AIK 21-24
    Lidingö-Cliff 31-20
    Sundsvall-Kiruna 29-23
    Brännan-Hornskroken 29-26
    Malmberget-Sikeå 24-26
    Vassunda-Kungsängen 29-30

    / Björn Bodén, AIK

    SvaraRadera
  5. Tobias Wikström10 mars 2012 kl. 11:50

    Tyvärr tror jag inte riktigt på 600 åskådare även om det skulle vara skoj, sportlov, modos första slutspelsmatch på många år och en fotbollsmatch krockar tyvärr med detta men 400 ska vi i alla fall klara av:)

    SvaraRadera