söndag 25 mars 2012

Gladh tippar kval

Det här med att tippa har ju så här långt under säsongen visat sig vara eller mindre omöjligt. Det lär knappast bli enklare då det i varje match står lag på banan som jag aldrig har sett spela. I alla fall inte under den gångna säsongen. Detta hindrar då inte mig. Jag väljer att tippa i matcher där lagen kan bli våra motståndare under nästa säsong. Det tippas alltså således division 2 kval, division 1 kval och allsvenskt kval.

Jag väljer att idag bara tippa matcherna till och med Onsdag.

* * *

Det är INGEN tröja på spel denna gång, men lägg gärna in era tankar kring matcherna ändå.

* * *

Division 1 semi-off, Mantorp - Brännan, Söndag 25/3-2012

Enligt scoutingrapporterna har Mantorp ett lag utan stjärnor. Man spelar ett tålmodigt (läs: långsamt) spel där vägen till mål knappast går genom ett fenomenalt fas 1, fas 2 spel. Brännan å andra sidan är lite av motsatsen, hänsynslösa satsningar ifrån niometerspelarna tillsammans med en bra fart i bollen gör att man kommer att kunna springa åttor runt Mantorpförsvararna. Åtminstonde inbillar jag mig det. Får man även in kanterna i spelet ser jag inget hinder.

Mitt tips: 20-24

* * *

Allsvenskan semi off, HK Country - Alstermo, Onsdag 28/3-2012

Huruvida något av dessa lag kommer spela mot oss nästa säsong beror på en hel rad faktorer.

nr.1 HK Country ska torska kvalet.

nr.2 Vi går upp.

nr.3 Vi lottas in i samma division 1 serie förutsatt att föregående punkter uppfylls. Stöpenpojkarna skulle kunna hamna i div1 södra, medan vi skulle hamna i div.1 norra.

Nog om det. Alltså, på riktigt. Jag har noll koll på lagen. Tippar Country, då min kamrat i Ricoh, Fredrik Blanck, säger att de är ett riktigt bra lag.

Mitt tips: 28-22

* * *

Allsvenskan semi off, BK Heid - Ricoh HK, Onsdag 28/3-2012

Det finns ett visst skimmer över Ricoh. Laget som ger ett intryck av att vara ett gäng avdankade gubbar som vill latcha lite boll. Efter det lilla jag har sett av laget i år är mitt intryck det motsatta. Laget består av spelare som kanske inte längre har orken för att spela i Elitserien, men absolut är seriösa med tanke på den division de spelar i. Sedan att den store bloggskribenten Knorrtumme skickar ut signaler om att fotbollen på uppvärmningen i själva verket är viktigare än allt annat de hittar på tror jag är ett väl inoljat PR-trick. Man vill nog att motståndarna inte riktigt ska ta dem på allvar. Och jag vet egentligen inte varför. Men jag tokdiggar Ricoh!

BK Heid då. Jag får åter erkänna att mina handbollskunskaper knappast spridit sig tillräckligt långt.

Mitt tips: 23-34

* * *

Division 1 semi-off, Vassunda IF - IF Gauthiod

Denna kvalrundas main-event. Ja, i alla fall om du frågar mig.

Vi har under slutet på säsongen visat en vacklande formkurva. Från att ha varit mer eller mindre klara för kval med tio omgångar kvar var vi ändå bara ett ynka mål för Kungsängens räkning ifrån att missa kvalplatsen. Med tanke på detta kan vi bara räknas som underdogs i det här mötet.

Gauthiod har å andra sidan gått som tåget på slutet, och man visade dessutom att man är ett bortalag att räkna med i sista omgången då serietrean Mantorp besegrades. I den här kvalrundan ska man bara vara storfavorit.

Jag tror däremot att vi är ett tillräckligt bra hemmalag för att kunna stå pall. Efter en oerhört jämn match bärs vi fram mot en halvtidsvila (hela kvalet inräknat) med 2 viktigamål.

Mitt tips: 27-25

* * *

Nya típs kommer på Torsdag. Då kommer även kvallagen till division 2 in i bilden. Även det kommer bli fruktansvärt svårt att tippa. Att jag ens ger mig på det här är ju egentligen vansinne.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar