torsdag 8 mars 2012

Sjöberg tippar (div. 4ÖÖ omg. 21)

Förra omgången bjöd på en hel del skrällar, där inte minst Lagundas seger kom lite som en överraskning. Jag vågar knappt tänka på hur mitt tips gick, varför jag skyndar vidare och tar mig an omgång 21, tillika den nästsista innan vi kan summera säsongens herrfyra. Helgens omgång påbörjas redan imorgon när HK 71 B på hemmaplan ska försöka greppa sista halmstrået i kampen om andraplatsen. Tappar HK 71 poäng är andraplatsen säkrad för vår del och det vore ju inte helt fel. Det blir alltså till att klicka in på SHF:s hemsida imorgon vid niobläcket.

HK 71 B - Sala HF, fredag 19:20 Fyrishov B

Hemmalget verkar lida ordentligt av att inte kunna förstärka med spelare från klubbens a-lag; stortorsken mot Enköpings HF B förra helgen var inte riktigt vad jag hade förväntat mig i alla fall. Nu är dock motståndet en aning beskedligare och hemma på det stenhårda och slitna golvet i Fyrishovs inte alltför inbjudande B-hall ser man till att hålla liv i kampen om andraplatsen. HK 71 B vinner och tvingar oss att ta poäng borta i Österbybruk på söndag om vi vill säkra andraplatsen.

Mitt tips: 28 - 22

* * *

HK Ceres - Enköpings HF B, söndag 12:45 Norrtälje Sportcentrum

Två målglada lag där bortalaget kommer få lida ohyggligt mycket för sitt tafatta försvarsspel. Ceres gör processen kort med sina motståndare och ser till att fixa en riktig urladdning nu när det dröjer till hösten innan man åter får chansen att spela inför hemmapubliken. Enköping är inte oävna framåt och med en matchbild där avsluten kommer efter i snitt 1,23 passningar hinner nog även bortalaget med att göra en hel del mål. Fart och fläkt, mycket mål, men kanske inte alltid så välspelat.

Mitt tips: 52 - 32

* * *

Films SK - Vassunda HK, söndag 14:00 Österbybruks Sporthall

Sporthallen i Österbybruk är allt annat än en munter upplevelse och särskilt som kantspelare riskerar det att bli en match utan speciellt mycket bollkontakt. Någon "strut" finns inte att tala om och som tränare bör man nog placera den med minst fötter på kanten, istället för den i övrigt bäst lämpade. Nog med gnäll, det gäller att gilla läget och vill man undvika uppställt spel är det bara att kontra sönder motståndarna. Förhoppningsvis kan vi lyckas med detta på söndag och då finns alla chanser att säkra andraplatsen redan innan den sista omgången. För vi slipper väl gärna en direktavgörande match mot HK 71 B i Alsikehallen nästkommande lördag, eller?

Mitt tips: 23 - 26

* * *

Strands IF - Avesta Brovallen HF, söndag 15:00 Hudiksvalls Idrottshall

Stärkta av segern i Alsikehallen förra helgen förmodar jag att hemmalaget ganska enkelt avfärdar ABHF. Strand är det klart bättre laget och det ska räcka till en betryggande seger. Strand är säkerligen också sugna på att avsluta säsongen snyggt, då detta är deras sista match. Detta gäller i synnerhet när man har en hemmapublik som man med all säkerhet vill hittar tillbaka till hallen även nästa säsong.

Mitt tips: 32 - 21

5 kommentarer:

  1. Hk711 kommer stalla upp med usifs tankta lag till steg 5. Det kan ga hursom helst. Givetvis hoppas vi pa seger

    SvaraRadera
  2. Då åker nog Sala på storstryk, bara 95orna springer på ordentligt hela matchen! Jäkligt duktiga de där killarna...

    SvaraRadera
  3. Sala vart Krossade med 16 bollar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ärligt talat är jag inte alltför imponerad över resultatet och det tidningen skrev var ju helt överdrivet. Våra 97-killar hade besegrat Sala utan större problem.

      Radera
  4. Hade jag vetat om det hade tipset garanterat sett annorlunda ut. Nu när jag ser resultatet (38-22 till HK 71 B) kan jag inte heller påstå att jag blir direkt förvånad.
    Nog för att USIF:s a-pojkar kanske inte har samma bredd som övriga lag i steg 5 (det går inte att komma ifrån att man lever mycket på framförallt Philip Skatt och Simon Forslund), men i division 4 står sig laget jättebra mot alla lag.

    Nämnda duon skulle ju ha gott om speltid i samtliga lag i norrtvåan och i lagen på nedre halvan skulle de antagligen vara startspelare. Därför kan jag väl tänka mig att det blev några pytsar från dessa herrar i afton.

    SvaraRadera