måndag 19 mars 2012

Det sista resultatet för div2 norras tips

Det är inte helt utan sorg jag summerar det sista tipset för den här säsongen. I toppen hittade vi en av veteranerna. Thomas Silenius vann en oerhört jämn och faktiskt ganska dålig omgång. Grattis Thomas.


I övrigt kan konstateras att Sjöberg putsade till siffrora i den ack så prestigefulla tävlingen oss Dövinkelbloggare emellan. Grattis Sjöberg! Nu är du bara lite sämst.


En annan som knappast kan glida in i sommaren helt tillfreds med sitt tippande är Vassundas Andreas Ericson som avslutade året sist.


***


Resultat:

1. Thomas Silenius, HF SIF 2 - 13p

2. KSK Henke, Vif Öhman, Rogga Sikeå, PA, Kroken - 12p

6. Sjöberg Vif - 11p

7. Gladh, Lucky Luke (vem du nu än är) - 10p

9. Djalmar KSK - 9p

10. Ericson VIF - 8p


***


Dövinkel kommer givetvis att tippa kvalet. Ni får även gärna skriva in era tips, men inga priser kommer att delas ut. Inte av oss i alla fall.


Däremot får ni gärna skicka gåvor till oss, jag har alltid velat ha ett flipperspel. Bara ett tips.


***


En gång till. Sjöberg är kass på att tippa. 5-3 till Gladh talar sitt tydliga språk.


***


Till nästa år måste vi göra om reglerna. Det fungerar inte att kasta bort dyra t-shirts när det endast är tio tippare. Mer lär komma i ämnet.

5 kommentarer:

  1. David Joelsson VIF20 mars 2012 kl. 07:20

    Vilken plats hamnade jag på? Tror jag la mitt tips på "Sjöberg tippar div 2N" ..

    SvaraRadera
  2. Svar
    1. David Joelsson VIF20 mars 2012 kl. 15:38

      Vet jag att jag inte gjorde ;)
      1) jag är tips-kungen (Gladh kanske ska se att en tippare som är betydligt yngre än han tippat bättre en del gånger ;) )
      2) vet att jag har poäng från rätt vinnande lag ;)

      Radera
  3. http://www4.idrottonline.se/NorrfjardensIF-Handboll/Nyheter/Aktuellt/Handbollsavslutning31marskl1830FolketsHus/

    Norrfjärden festar till dagen innan första kvalmatchen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Intressant. Tur att det bara tycks gälla tränare och inte spelare. Å andra sidan kanske tränar blir oerhört kreativ och ser nya lösningar efter lite festande. ;)

      Förhoppningvis är det ansvarstagande tränare och ledare.

      Radera