onsdag 14 mars 2012

Sjöberg tippar (div. 4ÖÖ omg. 22)

Sista tipset ut den här säsongen för min del (åtminstone under det ordinarie seriespelet). I herrfyran är det mesta redan avgjort sedan en tid tillbaka, men en tabellplacering ska få sin slutliga innehavare. U-laget gör upp med HK 71 B om andraplatsen i en direktavgörande match, som ger lite extra krydda åt den magiska handbollslördag vi har att vänta i Alsikehallen.

Sala HF - HK Ceres, lördag 12:00 Sala Idrottshall

Lunchmatch och det lär bli svängdörrar i åtminstone ena riktningen. HK Ceres kan det här med att göra många mål och konstigt vore väl annat när majoriteten av spelarna har ett förflutet i Rimbo HK. Allt annat än en storseger för bortalaget är en överraskning och Sala gör nog bäst i att försöka få till så långa anfall som möjligt och att aldrig avsluta innan armen är uppe. Då finns det en möjlighet att man släpper in mindre än 40 mål. Dock tror jag inte att Sala lägger upp taktiken så och vad det innebär lär de smärtsamt få erfara vid en blick mot resultattavlan.

Mitt tips: 17 - 48

* * *

Avesta Brovallen HF - Films SK, lördag 12:30 Kopparhallen

Nästa lunchmatch i ordningen är möjligtvis mer svårtippad, men ABHF har haft det svårt på sistone (kan det månne bero på att man inte får flytta spelare från a-laget?) och Film är pålitliga utan att för den skull vara något topplag. Jag tror att grabbarna från bruket plockar båda pinnarna och vänder hem stärkta av en stark säsongsavslutning.

Mitt tips: 21 - 31

* * *

Enköpings HF B - Upplands Tuna IK, lördag 16:30 Enköping Idrottshus

Enköping åkte på en riktig stjärnsmäll borta mot Ceres i förra omgången (förlust 60-19) och frågan är hur man har repat sig efter den. Jag tror att ungdomarna tar den förlusten med ro och ser till att avsluta på bästa sätt när man nu möter betydligt beskedligare motstånd.

UTIK kommer från en spelledig helg och den var nog välbehövlig för "Borgens" mannar. För inte kan man väl ha räknat med att förlora mot jumbon Lagunda. Nu krävs det bättring om det ska bli några poäng och frågan är om Borg kan lura fram det yttersta ut killarna. Det är mycket möjligt att han kan, men Enköpings spelare är mycket bättre skolade och det bör räcka till en betryggande seger.

Mitt tips: 32 - 19

* * *

Vassunda HK - HK 71 B, lördag 19:00 Alsikehallen

Slaget om andraplatsen går in i den avslutande fasen. För motståndet står (antar jag) USIF:s A-pojkar och det blir säkerligen ingen enkel uppgift. Med den laguppställning vi har haft under större delen av säsongen (fram till dess att reglerna för spelarförflyttningar mellan a- och u-lag slog till) är jag övertygad om att vi hade vunnit mer än komfortabelt. Nu däremot är uppgiften inte fullt så enkel. Ett par spelare är som sagt "fast" i a-laget och till det kommer vissa skadebekymmer. Likväl kan jag inte tro annat än att vi drar längsta strået på lördag och säkrar andraplatsen, som kan betyda så mycket.

Mitt tips: 28 - 26

2 kommentarer:

  1. Riktigt bra Blogg! Tycker vi i ceres! Vi dock slå ett slag för att vi i ceres spelar försvar och det är till grunden därför vi gör mycket mål! Rimbo är inte kända för att spela försvar.....utan släpper in enormt mycket! En ganska tydlig skillnad, som kanske ska lyftas fram. vi vinner våra matcher bakåt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är bra, stå på er. Ni är kanske det bästa laget som någonsin har spelat i division 4 (Ricoh/Carl Lamm fick väl dispens att börja i division 3 när de startade upp), även om jag nog tycker att det är er offensiv som imponerar mest.

      Lycka till i trean nästa säsong!

      Radera