torsdag 23 februari 2012

Coach Skatts tankar

Då ordinarie Coach; Urban Lindberg tyvärr har förhinder i helgen utgår programpunkten "Coach Lindbergs tankar". Den ersätts då av assisterande coach Per-Olov Skatts tankar.
***


Foto: Anders Lundström

Det är första norrlandsresan jag är med på i år och det är med stor tillförsikt jag ser fram emot helgen. Vi går in i slutspurten i kampen om den sista kvalplatsen och det råder inga tvivel  om att vi går för fyra poäng för att få ett bra utgångsläge inför de sista hemmamatcherna. Det som emellertid känns bra är att vi har råd att tappa poäng utan att för den skull försvinna från möjligheterna till tredjeplatsen. Det tror jag är ett bra utgångsläge för oss och sätter större press på motståndarna, i synnerhet Hornskroken.

Matchen mot Hornskroken tror jag kommer att bli en tuff tillställning. Tuff i bemärkelsen att det blir en tät och jämn match. Vi förlorade mot Kroken hemma i en av våra sämre matcher under säsongen så vi ser verkligen fram emot revansch. Men…alla vet nog att Kroken hemma i deras ”Borg” kräver en hel del av motståndarna och våra förberedelser kommer till stora delar att ligga på mentala delen så att vi ”är där” när vi kliver in genom dörrarna då det blir kort om tid för förberedelser i hallen. Jag är f.ö. fullständigt övertygad om att vi klarar av den biten på bästa sätt, vi vet ju om förutsättningarna!

Sikeå i Jenningshallen har jag förstått är stor skillnad mot Sikeå på bortaplan. Ett ungt gäng, sannolikt  med kompisar och familj på läktarna, som vill visa vad de kan har allt att vinna kan bli ”livsfarliga”. Här gäller sannolikt att få stopp på 9M-linan i första hand genom ett tätt men ändå aggressivt försvarsspel. Kan vi sedan komplettera det med fart och kreativitet i anfallsspelet  har vi alla möjligheter att ta med oss två poäng från Robertsfors. Viljan av att vinna hos oss är stor och vi kommer inte att vika ner oss en millimeter.

// P-O

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar