måndag 27 februari 2012

Resultat tipset omgång 19

Bloggkollega Sjöberg har för sin del redan lagt omgång 19 åt sidan. Jag däremot har ett sista åttagande när det kommer till denna omgång. Jag vet att en del säkert redan har räknat ut det före mig, men men.

Helgens segrare -- i dubbel bemärkelse -- är Hornskrokens eget Stockholmstroll PA. PA hade rätt segrare i samtliga matcher och kan tacka Söder för sitt -- vidriga -- slutsekundsfrikast i matchen mot Vassunda. Det målet gav PA 5 poäng.

***

Helgens andra match gick mellan de tre som delade segern förra veckan. Kanske inte helt oväntat var det AIK´s Björn Boden som plockade hem den segern. Björn har visat sig vara en ruskig tippare när det kommer till division 2 norra. Om jag inte räknat fel vann han ett Brännantips (som inte Tobbe räknat ut ännu) och han har redan vunnit två stycken här. RESPEKT!

***

Sluttabellen ser alltså ut såhär:

1. PA Kroken 15p

2. Björn Bodén AIK, Djalmar Dorado KSK 13p

4. Gladh VIF, David Joelsson, VIF, Thomas Silenius HF SIF2, Ericson VIF 12p

8. Sjöberg VIF, Öhman VIF 11p

10. Henke KSK 8p

11. Tobbe Brännan 7p

12. Johan MAIF 6p

***

I bloggkampen kan vi alltså se att Djalmar ifrån KSK drog det längsta strået denna gång. Tätt följd av mig själv. Sjöberg -- sin vana trogen efter mig -- lyckades få ihop elva pinnar och ligger nu under med 5-1 i tips mot Gladh. Henke från KSK och Tobbe lyckades skrapa ihop väldigt sparsamma poäng och det enda positiva med det är väl att det knappast kan gå sämre? Nu vet jag att Tobbe var ett frikast ifrån att plocka hem hela fadderullan, men nära skjuter ingen hare.

***

Nästa vecka vinner jag. Jag bara vet det!

3 kommentarer:

  1. Sjöberg ! Får hoppas att jag inte tar det! Känns som jag kommer närmare!

    SvaraRadera
  2. Gladh: Som jag ångrar nu att jag ifrågasatt Simon, antar att han släppte in det där för att pissa lite på mig!=)

    Nej det gick ju åt fanders det där men jagade som sagt pengarna i tipset och då blir det som oftast en rejäl baksmälla istället!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag förstår det. Simon är över 50% i de fyra senaste matcherna om jag inte minns fel. Vet inte om du har kollat på matchen mot kroken, men där ser man iaf det vi har sagt gång på gång. Inte en enda räddning ser svår ut.

      Radera