söndag 26 februari 2012

Sikeås Roger Övermark

Sist vi möttes blev jag otroligt imponerad av Vassundas omställningar. De fullkomligt körde över oss och var bättre på varje position. Den som stod upp framåt om jag inte miss-minns var Marcus Öhlund på H9. Henrich Skoglund fick tidigt rött kort(tror jag) och matchen var avgjord efter 15-20 minuter. Vassundas försvar med omställning var det jag blev mest imponerad av. Minns att jag pratade med Andreas (Brännan) och sa att detta var nog bland det bättre jag sett. Vi fick stryk med 41-28, och det lär inte hända igen. Jag tror det kommer att bli en tät och spännande match på söndag. Hårt och bra försvarspel kommer att uppvisas från bägge lagen och jag hoppas att vi kommer få bättre träff på Vassunda än vad de kommer att få på oss. Vi har fördelen att möta Vassunda dagen efter deras tuffa uppgift mot kroken och självklart har vi en fördel i och med hemmaplan så det ger oss ett litet försprång.Om jag läste det rätt så har det blivit en del bortfall från Vassunda. Jag vet inte om det stämmer, men vi laddar för att Vassunda såklart kommer med det laget som vi mötte sist. Ser jag till tabellläget så tippar jag på Vassundaseger, men vi har tränat bra, vi kommer att ställa upp med ett bra lag och vi ska kämpa till sista blodsdroppen för att behålla poängen i Jenningshallen.
Jag hälsar Vassunda hjärtlig välkommna till Roberfors och till Sikeå Sk

/ Coach Roger Övermark

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar