tisdag 21 februari 2012

Tipset omgång 19 (div 2.N)

Då var det dags igen. Efter helgens favoritbetonade tipsomgång tror jag att denna runda kan bli betydligt mer svårtippad. Det finns många möjligheter till jämna matcher och framförallt kanske vår norrlandsresa kan bli oviss.

***

I helgens finns alltså 2 tröjor på spel. En står mellan Thomas Silenius, Björn Bodén och David Joelsson. Den andra kan bli din!

***

Som alltid är det detta poängsystem som gäller:

Rätt tecken (1X2) samt rätt slutresultat = 8p
Rätt tecken samt rätt målskillnad men fel resultat = 5p
Rätt tecken med fel målskillnad men med ett lags slutresultat = 3p
Rätt tecken men i övrigt fel = 2p
Fel tecken men med ett lags slutresultat = 1p

***

Lördag 2012-02-25 13:15 Hornskrokens IF - Vassunda IF

Vassunda kommer att anlända till Hildursborg tidigast 45 minuter innan matchstart. Det ger oss inte optimala förutsättningar till en kanonmatch. Med det i åtanke tror jag att Hornskroken kommer att rivstarta och ta en knapp ledning efter 15 spelade minuter. Efter det kommer vi in i leken och vaknar till på allvar. I halvtid har vi ett likaläge. Efter paus följs lagen åt första 10 minuterna för att sedan övergå till en Vassundadominans. till slut vinner vi med 3 bollar och får en bra start på helgen.

Mitt tips: 25-28

***

Lördag 2012-02-25 15:45 Jakobsbergs GoIF - Malmbergets AIF

Två lag behöver vinna den här matchen. Jakobsberg kanske framförallt för att undvika Enköping i ett kvalspel och Malmberget för att hålla avståndet till Sikeå. Två taggade lag kommer alltså att stå på banan och det finns goda förutsättningar till en bra match. Med detta så tror jag ändå att Jakobsberg har en lite bredare trupp och med hemmaplan blir man för starka.

Mitt tips: 27-25

***

Lördag 2012-02-25 16:00 Kungsängens SK - Sundsvall HK

Efter Brännan är det Kungsängen som just nu är seriens lokomotiv. Med flera jättesegrar i bagaget de senaste omgångarna har man garanterat ett grymmt go i truppen. Sundsvall har inte heller de gått dåligt, förutom en förlust mot seriens gigant Lidingö har man visat sig stabila på hemmaplan. Nu är det dock en helt annan femma när man åker till Stockholm och ska spela. Jag tror att den här matchen kan sluta precis hur som helst och skulle helst helgardera. Min magkänsla säger mig ändå att ett en hemmaseger känns närmast.

Mitt tips: 32-30

***

Söndag 2012-02-26 12:00 AIK - Sundsvall HK

Helgens andra match för Sundsvall. AIK är starka hemma och trots en pissförlust hemma mot Hornskroken, vet man vad man kan. Sundsvall har under lördagen fått slita hårt i en jämn match och det tar ut sin rätt de sista 10 minuterna och AIK går vinnande ur en tät kamp.

Mitt tips: 22-19

***
Söndag 2012-02-26 14:00 HK Cliff - Malmbergets AIF

Cliff har visat sig vara ett av seriens absolut starkaste lag hemma i sin borg. Malmberget kommer att få kriga för vartenda mål. Som vanligt när det kommer till Cliff vill jag tippa målsnålt. Även om man i den senaste hemmamatchen visade att man faktiskt kan ösa in mål.

Mitt tips: 23-15

***

Söndag 2012-02-26 14:00 Sikeå SK - Vassunda IF

Ett nedflyttningshotat Sikeå tar emot Vassunda hemma i Jenningshallen. Ett Vassunda som dagen innan fått sig en riktig genomkörare emot Hornskroken. Det bör vara en klar bortaseger i mitt tycke, men Sikeå hemma i borgen kan man aldrig räkna bort. Många kommer nog att tippa storseger till Vassunda här. Men jag håller mig lågt.

Mitt tips: 25-29

11 kommentarer:

  1. Hornskroken-Vassunda IF 21-28
    Jakobsberg-Malmberget 30-20
    Kungsängen-Sundsvall 28-25
    AIK-Sundsvall 24-20
    HK Cliff-Malmberget 25-19
    Sikeå-Vassunda IF 22-27

    SvaraRadera
  2. Kroken-Vassunda 22-29
    Jakan-Malmberget 27-24
    Kungsängen-Sundsvall 27-25
    AIK-Sundsvall 20-23
    Cliff-Malmberget 25-17
    Sikeå-Vassunda 19-31

    SvaraRadera
  3. HIF-VIF 23-31
    JGOIF-MAIF 32-23
    KSK-SHK 33-22
    AIK-SHK 250D
    Cliff-MAIF 26-16
    SSK-VIF 25-35

    SvaraRadera
  4. Kroken-Vassunda 25-28
    Jakan-Malmberget 31-24
    Kungsängen-Sundsvall 37-31
    AIK-Sundsvall 25-23
    Cliff-Malmberget 27-20
    Sikeå-Vassunda 23-28

    SvaraRadera
  5. Kroken-Vassunda 27-22
    Jakan-Malmberget 26-24
    Kungsängen-Sundsvall 29-23
    AIK-Sundsvall 29-18
    Cliff-Malmberget 29-16
    Sikeå-Vassunda 16-25

    SvaraRadera
  6. Hornskrokens IF - Vassunda IF, lördag 13:15 Hildursborg


    Kikar man bara på tabellplaceriong borde detta sluta med slakt för bortalaget men som alla vet är Kroken borta en av det tuffare matcherna i serien. Det är nog bara Lidingö ute på ön och Brännan i tältet som är tuffare. Dessutom har Kroken fördel av att man vann borta i Alsike och känner sig mentalt starka. Dessutom verkar ju det yttre förutsättningarna inte vara bäst för Vassunda så jag ser inte nått som talar för dem förutom att det är ett bättre lag i vanliga fall så därför tror jag på kryss i den här matchen. Kroken kommer börja bäst men Vassunda jobbar sig in matchen och det får helt enkelt en poäng var med sig från Hildursborg.


    Mitt tips: 28 - 28


    * * *


    Jakobsbergs GoIF - Malmbergets AIF, lördag 15:45 Viksjö Sporthall

    Malmbergets sista Stockholmsresa kommer bli en tung historia och, även om Jakan inte är något superlag så kommer man att ta hem den här matchen mot ett blekt bortalag. Malmberget har det riktigt tungt och det får helt enkelt se till att ladda krafterna inför Sikeå hemma som får bli den match man måste vinna för att hålla sig kvar.

    Mitt tips: 28 - 23

    * * *

    Kungsängens SK - Sundsvall HK, lördag 16:00 Ekhammarhallen

    Enda norrlandslaget som presterar i Stockholm spelar en måste-match om man ska ha minsta chans att nå sin målsättning som var topp tre när säsongen drog igång. Visst är Kungsängen i bra form men de fyra raka segrar man har är trots allt mot Malmberget, Kiruna, Sikeå och Kroken och det är väl inga motståndare som skrämmer direkt? Det som imponerat är sättet man vunnit på men å andra sidan så har ju Stockholmslagen en tendens att lyckas rycka iväg när det väl är avgjort. Jag går emot strömmen här och tippar på bortaseger och Sundsvall har en liten chans att nypa kvalplatsen även om det kommer bli tufft.

    Mitt tips: 26 - 28

    * * *

    AIK - Sundsvall HK, söndag 12:00 Solnahallen

    Om lördagens match gällde mycket för tredjeplatsen så gäller den här minst lika mycket, AIK hade nog hoppats själva att man skulle vara närmare kvalet rent poängmässigt men man har haft det tufft med en del spelartapp där Hagman såklart väger tyngst. Sundsvall kommer inte orka ladda medan AIK ser till att ge sig själva en rejäl chans att vara med och slåss om kvalet i slutfasen av serien.

    Mitt tips: 25 - 23

    * * *

    HK Cliff - Malmbergets AIF, söndag 14:00 Skärholmshallen

    Helgens tråkigaste match? Två stillastående lag som gör allt för att stänga igen bakåt och bara hoppas att man lyckas göra mer mål än motståndarna. Cliff fick välbehövlig vila efter de dubbla förlusterna uppe i Västernorrland och nu kommer man att hitta tillbaka till vinnarspåret igen. Matchen lär inte bli målrik och skulle kunna bli en ny AIK-Kroken match även om jag tror på lite mer mål än så.

    Mitt tips: 23- 18

    * * *

    Sikeå SK - Vassunda IF, söndag 14:00 Jenningshallen

    Vassunda slaktade Sikeå sist men nu är det en ny match och som jag sagt förr tror jag Sikeå kommer att veva igång lite gamla lirare för att säkra det poäng man behöver innan man ska möta Malmberget. Jag har verkligen ingen aning om detta men konstigt vore det om man inte gör så för att detta lag ska behöva spela trean nästa år vore riktigt dåligt för föreningen.

    Jag tror helt enkelt Vassunda ställs mot ett comebackande Sikeå och västerbottningarna lyckas ta två poäng i den här matchen.

    Mitt tips: 26 - 24


    Det var mitt tips och lyckas jag pricka in detta borde jag få bragdguldet eller åtminstone vinna någon miljon för många skrällar är det men det är ju så mycket roligare att sätta tipsen när skrällarna går in!=)

    SvaraRadera
  7. Tippat med Gröna ögon så det förslår men slår det in är tröjan min! Har ju redan tobbes-sockar så jag vill ha en T-shirt också!

    Kroken-Vassunda 27-30
    Svårtippad beroende på vad Vassunda har med för lag. Kroken med bästa trupp är svåra att slå men jag gissar på ett Vassunda med åtminstone 11 utespelare och alla är skickliga. Då vinner Vassunda på en kreativare offensiv.

    Jakobsberg-Malmberget 25-29
    Måstematch för båda lagen, vinner Jakan har man i praktiken säkrat 9:e platsen då man möter Kiruna hemma nästa helg. Vinner Malmberget så har man goda möjligheter att gå om Jakan. Kniven på strupen avgör och Malmberget krigar till sig segern.

    Kungsängen-Sundsvall 31-25
    Kungsängen i storform rår på Sundsvall. Man har lite bättre trupp hemma än borta och kommer att köra slut på Sundsvall efter paus. Är det tight så fungerar oftast en Dubbelpunkt.

    AIK-Sundsvall 24-21
    AIK med ett grymt och taggat försvar blir förjobbigt för Sundsvall dag två. Dessutom är AIK riktigt bra på att spela sig fram till bra lägen att förvalta.

    Cliff-Malmberget 21-25
    Målsnålt givetvis och spelet kommer troligtvis att vara långsamt. Cliff nöter ner sina motståndare men ett Malmberget lyft av segern under lördagen lyckas med det omöjliga och tar 4 poäng i stockholm.

    Sikeå-Vassunda 22-31
    Ska Sikeå ha någon chans här så måste Hasse var så där fenomenal som han är ibland. Det tror jag inte han är och vassunda spelar sig fram till bra lägen som man förvaltar. Skyttekungen Öhlund kommer också att ha svårt med Vassundas målvakt som är av ideal typ mot en spelare som öhlund.

    SvaraRadera
  8. Kroken - Vassunda 27-26
    Jakan - MAIF 28-21
    KSK - Sundsvall 34 -28
    Cliff - MAIF 25-18
    AIK - Sundsvall 24-19
    Sikeå - Vassunda 24 - 34

    SvaraRadera
  9. Hornskroken-Vassunda 27-25
    Jakobsberg-Malmberget 29-23
    Kungsängen-Sundsvall 33-22
    AIK-Sundsvall 26-23
    Cliff-Malmberget 26-17
    Sikeå-Vassunda 26-29

    ***Håller tummarna för er Vassunda, men kan inte alltid tippa med hjärtat! Känns som det inte gör nåt om jag spricker i min tippning i matchen mot Kroken :)) Lycka till!!!

    SvaraRadera
  10. Kroken-Vassunda 25-23
    Jakan-Malmberget 22-24
    Kungsängen-Sundsvall 32-23
    AIK-Sundsvall 22-18 (Känslan är att det kan bli än mer målsnålt)
    Cliff-Malmberget 24-20
    Sikeå-Vassunda 22-25

    / Björn Bodén, AIK

    SvaraRadera